بودجه سال آینده شهرداری خلخال 31 درصد افزایش یافت


بودجه سال آینده شهرداری خلخال 31 درصد افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ شهردار خلخال گفت: بودجه مصوب شورای اسلامی سال آینده این شهر در مقایسه با بودجه سال جاری 31 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا ، فرهاد خودگر روز ‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بودجه مصوب شورای اسلامی خلخال برای سال جاری ۱۶۰ میلیارد ریال بود که این میزان به ۲۱۰ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۰ رسیده است.

او با بیان اینکه امسال برای نخستین بار حقوق و عیدی کارکنان و کارگران شهرداری در بهمن ماه به طور کامل پرداخت شده است، اظهارکرد: با تلاش واحدهای مختلف زیرمجموعه از جمله واحد درآمد و مالی و مجموعه کارکنان شهرداری ، بودجه پیشنهادی شورای اسلامی این شهر در سال جاری بطور ۱۰۰ درصد محقق شده است.

شهردار خلخال به افزایش ساخت و سازها و درآمد حاصل از فروش پروانه ساختمان در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در سال ۱۳۹۹ بودجه پیشنهادی شورای اسلامی این شهر ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که از مجموع این بودجه ۳۰ میلیارد ریال کمک دولتی بوده و مابقی از منابع درآمدی محلی شهرداری تامین شده است.

خوگر گفت: امسال شهرداری خلخال با صدور و فروش ۱۳۷ پروانه ساختمانی مسکونی و تجاری در ۱۱ ماه سال جاری موفق به ایجاد ۲۰ میلیارد درآمد از این محل شده و همچنین ۷۰۰ میلیون ریال کمک مالی از محل نیم درصد صدور پروانه‌های ساختمانی به اداره کتابخانه‌های عمومی خلخال پرداخت کرده است.

او بیان کرد: در سال آینده هرگونه صدور پروانه پایان کار برای متقاضیان اجرای طرح‌های ساختمانی در کنار خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر منوط به اخذ تعهد کتبی از متقاضیان برای پیاده‌روسازی محل اجرای طرح بوده ، البته شهرداری خلخال نیز به نوبه خود نسبت به تامین رایگان پازل موردنیاز جهت پیاده‌روسازی مجریان اقدام خواهد کرد.

خوگر افزود: با توجه به قرار گرفتن خلخال در مسیر گردشگری استان اردبیل و افزایش تقاضا برای صدور پروانه ساخت در سال جاری پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ تعداد پروانه‌های صادر شده نسبت به سال جاری افزیش یابد که در این صورت شهرداری خلخال موفق به انجام اقدامات جدید برای توسعه و عمران شهری و همچنین ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان خواهد شد.

به گفته وی ، شهرداری و شورای اسلامی خلخال باید نسبت به ایجاد و افزایش درآمد پایدار برنامه‌ریزی لازم را داشته و تجهیز و راه‌اندازی کارخانه تولیدات بتونی و تجهیز کارخانه سنگ‌شکن و کارگاه تولید شن و ماسه را تقویت کنند.

شهردار خلخال از احداث و راه‌اندازی نخستین پارک سرپوشیده در این شهر در سال آینده خبرداد و افزود: تکمیل پل نیمه‌کاره ائلرباغی و عبور از روی این پل ، ساخت پردیس سینمای خلخال در پارک ائلرباغی ، ساماندهدی خیابان سی‌متری قدس ، اجرای طرح امکانات رفاهی در بام خلخال در بلندای کوه و منطقه گونی و همچنین ساماندهی سه وردی شهر از سمت‌های گیلان ، اردبیل و گیوی از جمله طرح‌های در دست اقدام شهرداری برای اجرا در سال آتی است.

شهردار خلخال با تقدیر از خبرنگاران و رسانه‌هایی که در ایجاد و افزایش انگیزه خدمت بین کارکنان خدوم شهرداری همواره در تلاش بوده و زمینه آبادانی بیشتر این شهر را فراهم می‌کنند، اظهارکرد: از هرگونه انتقاد سازنده از سوی رسانه‌های خبری و فضای مجازی برای سازندگی بیشتر شهر با آغوش باز استقبال می‌کنیم ولی در عین حال شهرداری مخالف هرگونه باج‌خواهی و باج‌دهی به بهانه انتقاد و یا اعمال فشار از سوی برخی فعالان فضای مجازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟