امام جمعه ارومیه: نهادینه‌کردن فرهنگ نمازخوانی در مدارس ضروری است


امام جمعه ارومیه: نهادینه‌کردن فرهنگ نمازخوانی در مدارس ضروری است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نهادینه کردن فرهنگ نمازخوانی در مدارس به عنوان یک فریضه، وظیفه اصلی متولیان تعلیم و تربیت در استان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در آیین اختتامیه اجلاسیه نماز آذربایجان غربی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ۲۴ منطقه آموزشی استان برگزار شد، افزود: اگر تعلیم و تربیت الهی باشد، می توان دانش آموزان را به سوی رستگاری هدایت کرد چرا که اصل در تربیت جامعه تربیت دانش آموزان اهل نماز است.

وی با بیان اینکه داشتن اخلاص در نماز عامل مهمی در پیشگیری از مفاسد اقتصادی و سیاسی است، اضافه کرد: نمازگزاران واقعی و مخلص از حرص و ولع مال، شهرت و خودخواهی به دور هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مومنان واقعی اگر درجامعه به قدرت رسیدند نماز را برپا می‌کنند، بیان کرد: معلمان و متولیان تعلیم و تربیت باید سعی کنند که در ابتدا خودشان اهل نماز و معنویات باشند و سپس دانش آموزان را با لذت نماز خواندن آشنا کنند چرا که اگر اهل نماز نباشند، نمی توانند در این زمینه موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه نماز خواندن بزرگترین نعمت خداوند برای انسان‌هاست، افزود: مدارس باید به نمازخانه نوجوانان تبدیل شوند چرا که سلامت جامعه و دانش آموزان در گرو پرداختن به نماز است و سعادت جامعه با این اقدام تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه بیان کرد: ۲۶۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در اجلاسیه نماز شرکت کرده اند.

مهین منافی افزود: جایگاه تعلیم و تربیت بر شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان برکسی پوشیده نیست و این اجلاس می تواند به نوعی فرهنگ سازی برای کار و تلاشی معنوی باشد.

در آیین اختتامیه این اجلاس از دانش آموزان فعال در این زمینه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم