نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود 


نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود 

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت‌ های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده ‌های خام دامی این استان در ایام نوروز تشدید می شود. 

عبدالله بهمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان احرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده ‌های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح بهداشتی و حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم استان است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بمنظور اجرای این طرح گروه‌ های ثابت و سیار دامپزشکی در استان در ۲ نوبت کاری صبح و عصر با بازدیدهای سرزده بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دقیق می‌ کنند.

بهمنش عنوان کرد: مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد که مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی این استان قرار می گیرند شامل کشتارگاه ‌های دام و طیور، سردخانه‌ های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی و گوشت قرمز، رستوران‌ ها، هتل ‌ها، کبابی ‌ها، چلوکبابی ها، قصابی ‌ها و خودروهای ویژه حمل فرآورده ‌های خام دامی است.

وی ابراز داشت: هنگام اجرای این طرح از توان و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده می‌ شود.

بهمنش گفت: درخواست می شود که مردم کهگیلویه و بویراحمد مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز خریداری و علاوه بر خرید محصولات بسته بندی شده به تاریخ تولید، انقضا و لوگوی دامپزشکی بر روی آن نیز توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی این استان با شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند.

تعداد واحدهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین بوده و میزان تولید گوشت قرمز در این استان نیز سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟