هیات های اجرایی انتخابات شورای شهر ایلام مشخص شدند


هیات های اجرایی انتخابات شورای شهر ایلام مشخص شدند

ایلام - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: 41 هیات اجرایی فرآیند اجرا و برگزاری امور مربوط به ششمین دروه انتخابات شورای اسلامی استان را بر عهده دارند.

سیدصادق موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: شهرستان دهلران ۶ هیات اجرایی، شهرستان های آبدانان و دهلران چهار و سایر شهرستان ها از جمله ایلام سه هیات اجرایی انتخابات دارند.

وی افزود: به تعداد بخش های تابعه هر شهرستان هیات های اجرایی انتخاب می شوند که به عنوان مثال شهرستان های دارای ۲ بخش مرکزی و تابعه سه هیات اجرایی شامل ۲ هیات اجرایی بخش ها و یک هیات اجرایی شهرستان دارند و هر هیات متشکل از هفت عضو اصلی و پنج علل البدل از معتمدان هر شهرستان و بخش است.

موسوی یادآور شد: تا این لحظه ۲۰۶ نفر کاندیدا در ۲۷ شهر واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای شهر استان ایلام، ثبت نام و کد رهگیری دریافت کرده اند و پرونده ۲۷ نفر نیز در دست بررسی و اقدام است و ثبت نام حضوری یا اینترنتی داوطلبان کماکان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای شهر تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد، احتمال اینکه تعداد داوطلبان در این روزها به ویژه روز آخر بیشتر شود، وجود دارد.

وی از رسانه های جمعی خواست تا با انتشار مطالب و تهیه برنامه هایی با محتوای انتخابات، شور و حرارت انتخاباتی در جامعه را بیشتر کنند تا هم نخبگان و افراد موثر برای ثبت نام راغب شوند و هم مردم در فضای انختخابات قرار بگیرند.

موسوی از داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی خواست فرایند ثبت نام خود را به روزها و ساعات پایانی ثبت نام موکول نکنند و از زمان باقیمانده برای ثبت نام بهره ببرند.

موسوی افزود: جواب استعلام و احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود که داوطلبان عدم صلاحیت شده می توانند برای بررسی مجدد پرونده خود شکایت کنند.

وی اظهار داشت: در این مرحله داوطلبان شوراهای اسلامی شهر می توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از داوطلبان شورای روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آتی انجام می گیرد.

روش های ثبت نام از دواطلبان

وزارت کشور چهار روش حضوری یا اینترنتی را برای ثبت نام داوطلبان طراحی کرده است که این افراد یکی از روش های مذبور را برای ثبت نام بر می گزینند.

برای ثبت نام غیرحضوری ۲ روش در نظر گرفته شده است که نام نویسی از طریق لینک تعریف شده در سایت وزارت یا نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه که نشانی آن در سایت وزارت کشور بارگذاری شده است و داوطلبان باید در این روش ها مدارک خواسته شده را اسکن و جانمایی و در پایان فرایند ثبت نام کد رهگیری دریافت کنند.

ثبت نام حضوری هم به ۲ شیوه مراجعه حضوری به فرمانداری های ۱۲ گانه یا دفاتر پیشخوان دولت و ارائه اصل مدارک درخواستی به متصدیان نام نویسی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر

به گزارش ایرنا، داوطلبان باید هنگام ثبت نام حضوری یا اینترنتی اصل مدارک را اسکن و بارگذاری کنند که مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان به این شرح است:

اصل کارت ملی و اصل تصاویر تمام صفحات شناسنامه، اصل گواهی سوء پیشینه، کارت پایان خدمت یا معافیت (و یا هر مدرکی که دال بر مشخص بودن وضعیت سربازی دواطلبان مرد باشد)، اصل آخرین مدرک تحصیلی، اصل گواهی پذیرش استعفای مقامات (داوطلب در صورت داشتن هرگونه مقام و منصب ارشد باید استعفا داده باشد)، ارائه مدرک ایثارگری در صورت داشتن،

داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر است و در شهرهای با جمعیت بلاتر از ۲۰ هزار نفر میزان تحصیلات کارشناسی و بالاتراز کارشناسی لحاظ شده است.

داوطلبانی که دارای مدرک ایثارگری هستند، این مدرک برای آنها یک مقطع تحصیلی بالاتر محسوب می شود.

همچنین داوطلبانی که سابقه حضور در شورای شهر در ادوار گذشته داشته اند در صورت ثبت نام در همام حوزه انتخابیه پیشین از شرط تحصیلی معاف هستند.

جواب استعلام و احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود که داوطلبان عدم صلاحیت شده می توانند برای بررسی مجدد پرونده خود شکایت کنند.

انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !