اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در گلستان تایید شد


اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در گلستان تایید شد

گرگان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی با مثبت‌شدن تست تشخیصی یک مراجعه‌کننده در گرگان به ثبت رسید.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ناهید جعفری اظهار داشت: این بیمار ۵۷ ساله در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های گرگان بستری است.

وی بیان کرد: گروه‌های بهداشتی در حال پیگیری موارد تماس و افراد نزدیک با این بیمار هستند تا از همه آن‌ها تست گرفته شده و این افراد را مورد معاینه و رهگیری قرار گیرند.

وی با اشاره به قدرت انتشار سریع این ویروس و همه‌گیری بیشتر آن و شلوغی‌ خیابان‌ها در روزهای پایانی سال از مردم خواست از شرکت در اجتماعات، بازار و دورهمی‌های غیر ضروری به ویژه مراسم چهارشنبه آخر سال خودداری کنند.

کرونای انگلیسی از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس شیوع یافت و اندکی بعد با سرعت زیادی به کشورهای دیگر رسید.

در ایران نیز پروازها به انگلیس و بالعکس قطع شد و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشتند، اقدامات سختگیرانه از سوی وزارت بهداشت از جمله ضرورت انجام تست قبل از ورود به کشور و در فرودگاه و قرنطینه ۱۴ روزه حتی با منفی بودن نتیجه آزمایش در نظر گرفته شد.

آمارهای رسمی و غیررسمی نشان می دهد که اکنون در ایران بیش از ده‌ها نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند.

ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال حاضر ۲۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنان وخیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022