قرنطینه شهر 8000 نفری «سگزآباد» در استان قزوین دشوار است


قرنطینه شهر 8000 نفری «سگزآباد» در استان قزوین دشوار است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به محض رویت کرونای جهش یافته در سگزآباد از همه اهالی تست گرفته و 22 مورد مثبت کرونا جهش یافته شناسایی شد با توجه به اینکه جمعیت این شهر، بالغ بر هشت هزار نفر  و قرنطینه آن سخت است.

جلال رحمانی در نشست خبری که امروز ۲۶ اسفند در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مجموعه واکسنی که به استان قزوین تعلق گرفته ۳۶۹۲ دز است که در مرحله اول ۱۰۵ دز، در مرحله دوم ۱۶۱۰ دز و در مرحله سوم ۱۹۷۷ دز بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار و شاخصه‌هایی که وزارت بهداشت از قبل مشخص کرده است و طبق اطلاعات سامانه سیب و طبق سند ملی واکسیناسیون، این دز واکسن به افراد مشخص شده تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: از میان این مقدار واکسن ۱۲۸۰ دز به حوزه درمان و بیمارستان‌ها، ۱۵۰ دز به حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، ۶۵ دز به کارمندان آزمایشگاهی، ۷۰ دز به جانبازان بالای ۷۰ درصد، ۳۵۰ دز برای سالمندان ساکن در خانه‌های بیمارستان، ۱۱۲۲ دز به بیماران خاص، نهایت ۵۵ دز به کارکنان آرامستان‌ها و غسال‌ها و ۶۰۰ دز به حوزه بهداشت تعلق پیدا کرد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۶۹۸ دز در واقع حدود ۴۵ درصد واکسن‌ها تزریق شده است که از این میان ۱۱۴۹ دز به حوزه درمان، ۲۵۸ دز به حوزه بهداشت، ۱۰۴ دز به فوریت‌های پزشکی، ۶۴ دز به جانبازان، ۵۸ دز به سالمندان، ۳۵ دز به آزمایشگاه‌ها، ۵۰ دز به آرامستان‌ها، ۱۰ دز برای بسیجیان درمانگاه پاکروان تزریق شده است.

رحمانی تاکید کرد: اگر بخواهیم از نظر شهرستانی بررسی کنیم ۱۳۴۴ دز در شهرستان قزوین، ۱۷۴ دز در شهرستان تاکستان، ۶۵ دز در البرز، ۵۵ دز در بوئین زهرا و ۴۵ دز در شهرستان آبیک و ۱۵ دز در شهرستان آوج تزریق شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونای جهش یافته در سگز آباد اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته بر اثر آزمایش صورت گرفته توسط مرکز بهداشت بوئین زهرا دو نفر از اهالی سگزآباد به عنوان مشکوک به کرونا جهش یافته شناسایی شدند که بعد از انجام آزمایش‌های لازم کرونای جهش یافته آن‌ها تایید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: به محض مثبت شدن تست آن‌ها رهگیری شروع شد، در روز اول ۷۰ نفر و در روز دوم ۲۷۰ نفر از شهروندان سگزآبادی و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بودند نمونه گیری شدند و ۲۲ مورد مثبت کرونا جهش یافته در سگزآباد و ۴ مورد جهش یافته در بوئین زهرا که از یک خانواده هستند، شناسایی شد.

وی تاکید کرد: ما در بویین زهرا دغدغه‌ای نداریم چرا که این خانواده قرنطینه شدند و مشکلی وجود ندارد، دغدغه اصلی ما در سگزآباد است، تعداد مبتلایان در سگزآباد زیاد است اگرچه اغلب آن‌ها در قرنطینه هستند، دو تن از افراد قرنطینه شده در روزهای گذشته منزل خود را ترک کردند و قرنطینه را شکستند که به سرعت و از طریق دستگاه قضا مسئله پیگیری شد.

رحمانی یادآور شد: هلال احمر در یکی از مدارس نقاهتگاه برپا می‌کند تا افرادی که نمی‌توانند در منزل قرنطینه شوند در نقاهتگاه قرنطینه شود، با توجه به اینکه جمعیت این شهر، بالغ بر هشت هزار نفر است قرنطینه آن سخت می‌شود، لازم است شهروندان در مهار کرونای جهش یافته، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مغازه‌ها و واحدهای تجاری فعال در سگزآب، تنها در صورتی می‌توانند فعالیت داشته باشند که نتیجه تست pcr آن‌ها منفی باشد، وضعیت قرمز در سگزآباد حاکم شده است و مراکز تهیه و تولید مواد غذایی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی کوتاهی کند اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار تا آخر فروردین ماه پلمب می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به این که سگزآباد محل تردد و عبور روستاهای زیادی است، قرنطینه بسیار سخت است و امیدواریم با همکاری مردم و همراهی نیروی انتظامی هر چه زودتر نتیجه‌ای مشابه حسین آباد به دست بیاوریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا