استاندار کردستان: مردم با شرکت پرشور در انتخابات دشمن را مایوس کنند


استاندار کردستان: مردم با شرکت پرشور در انتخابات دشمن را مایوس کنند

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان به تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم کشور اشاره کرد و گفت: همه باید با شرکت پرشور در انتخابات سال آینده، دشمن را برای همیشه مایوس کنیم.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در ششمین جلسه شورای اداری کردستان اظهار داشت: مردم باید انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را جدی بگیرند و حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی به تلاش دشمن برای ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخابات سال آینده اشاره کرد و افزود: اگر در انتخابات آینده کوتاهی کنیم، به طور قطع در حق خون شهدا که برای استقلال و آزادی کشور و دفاع از ناموس و حریم کشور به زمین ریخته شد، ظلم کرده‌ایم.

استاندار کردستان از مردم، مدیران و رسانه‌ها خواست با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات، دشمن را برای همیشه مایوس کنند و ادامه داد: به طور قطع با حضوری گرم در انتخابات، می‌توان گام‌های قوی تری برای توسعه کشور و از جمله استان برداشت.

مرادنیا یادآور شد: براساس آمار اخذ شده، یک هزار و ۳۲ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستای استان ثبت‌نام کردند که ۱۲۳ نفر آنان زن و ۹۰۹ نفر هم مرد هستند.

مرادنیا به شیوع کرونا و همکاری بسیار خوب مردم برای کنترل این ویروس اشاره کرد و گفت: اگر مردم همکاری نمی‌کردند، مشکلات زیادی در استان به وجود می‌آمد اما این همکاری‌ها باید بیشتر از گذشته باشد.

وی یادآور شد: امروز در شرایط سخت اقتصادی و تحریم، دشمن فضای رسانه‌ای علیه کشورمان راه انداخته و به دنبال یاس و ناامیدی مردم است تا بین آنان و نظام فاصله بیندازد، بنابراین همه باید در برابر این هجمه‌ها بایستیم و به مردم هم امید بدهیم.

استاندار کردستان بر لزوم اطلاع رسانی خدمات و اقدامات انجام شده توسط دولت و نظام به مردم تاکید کرد و افزود: کارهای بسیار خوبی در استان انجام شده اما هنوز مشکلات زیادی داریم و این مشکلات را نمی‌توان یک شبه حل کرد.

مرادنیا به اقدامات انجام شده در حوزه آب از جمله آبرسانی به ۷۴ روستای استان در ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: آب شرب تمام شهرهای استان تا افق ۱۴۲۵ تامین شده که کاری ارزشمند در حوزه آبرسانی است.

روی ریل قرار گرفتن توسعه کردستان حرف گزافی نیست

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اگر بارها اعلام کرده‌ایم که این استان روی ریل توسعه قرار گرفته است، حرف گزافی نیست، چراکه اکنون پروژه‌های بزرگی در بخش‌های عمرانی و زیرساختی در دست اجرا است.

بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه ناامید کردن مردم بزرگترین ظلم در حق آنان است، افزود: در بخش کشاورزی سه برنامه پیشران داریم اما اولویت‌ دولت و حاکمیت در کردستان ایجاد زیرساخت‌ها است، چون با ایجاد زیرساخت‌های لازم، می‌توان شاهد توسعه در بخش‌های مختلف بود.

وی به جاده در حال ساخت سنندج - مریوان اشاره کرد و یادآور شد: امسال در قانون بودجه ۳۹۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد اما یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و با مصوب شدن یک هزار و ۱۶۰ ملیارد ریال دیگر در سفر دکتر نوبخت، تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از ۳۲۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی شمال - جنوب در حوزه استان، زیر بار رفته است.

نصرالهی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال برای طرح راه آهن همدان – سنندج هزینه شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید، بیش از ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شده است.

وی به سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی در سد آزاد و سامانه انتقال آن اشاره کرد و گفت: سند آمایش سرزمینی و توسعه راهبردی مناطق مختلف استان در حال تدوین است.

۲۰درصد واحدهای تولیدی کردستان تعطیل است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: در حال حاضر ۹۱۶ واحد تولیدی در استان وجود دارد که ۱۷۸ واحد معادل ۲۰ درصد آن تعطیل است.

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه ۵۰ درصد این واحدها قابلیت احیا نداشته و توجیه اقتصادی ندارد، افزود: ۵۲ درصد این واحدها زیر ۱۰ نفر اشتغال داشته اند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۳، ۸۵۰ واحد تولیدی وجود داشت که بعد از پایش‌های انجام شده، ۴۴۴ واحد تولیدی فعال با سه هزار و ۶۰۸ نفر اشتغال واقعی شناسایی شد و اکنون دارای ۹۱۶ واحد تولیدی با اشتغال واقعی ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر هستیم که ۱۰ هزار نفر به اشتعال واقعی استان اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک