جانبازان شایسته‌ترین شاگردان مکتب عاشورا هستند


جانبازان شایسته‌ترین شاگردان مکتب عاشورا هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: جانبازان شایسته‌ترین شاگردان مکتب عاشورایند که ماندگارترین حماسه تاریخ اسلام و تجلی‌گاه غیرت و مردانگی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در پیامی به مناسبت پنجم شعبان سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز با اشاره به این کلام امام خمینی (ره) که "جانبازان رهبران این نهضت‌اند" افزود: جانبازان، یادگاران روزهای عشق و حماسه‌اند، جان برکفانی که تلخی به جا ماندن از کاروان شهادت را با حلاوت و شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند، رادمردانی که ذره ذره وجود با صلابت خود را در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی و انسانی اهدا نموده‌اند، وفاداران به آرمان‌های انقلاب که قامت غیرت برافراشتند تا لوای اقتدار ایران اسلامی برای همیشه در حال اهتزار بماند.

وی تصریح کرد: بدون تردید جانبازان عزیز ایران اسلامی که در بحبوبه آتش و خون برای حفظ و حراست از کیان میهن و صیانت انقلاب، جسم و جان خویش را نثار کرده‌اند، در مکتب برترین آموزگار عشق و ایثار، حضرت ابوالفضل العباس (ع) درس آزادگی آموخته‌اند و شایسته‌ترین شاگردان مکتب عاشورایند که ماندگارترین حماسه تاریخ اسلام و تجلی‌گاه غیرت و مردانگی بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: و چه شباهت غریبی است میان جانباز دشت پربلای کربلا و جانبازان کربلای ایران! که اگر اینگونه نبود، میلاد فرخنده حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس(ع)، نیکوترین فرصت برای پاسداشت حماسه آفرینی‌های جانبازان ۸ سال دفاع مقدس در میادین نبرد حق علیه باطل تعیین نمی‌شد.

وی ادامه داد: حضرت عباس (ع)، شیرمرد صحرای کربلاست که صحنه‌های جاودانه‌ای از جانبازی در راه دفاع از حجت خدا و اطاعت از فرمان امام خویش به یادگار گذاشت و چون فریاد برآورد که "من اینک با قوم کافر با قلبی هدایت یافته در ستیزم و از حریم فرزند پیامبر اکرم (ص) دفاع می‌کنم" حجت را بر همه تمام کرد. او در صحنه نبرد، چنان رشادت‌ها و حماسه‌هایی خلق کرد که در طول تاریخ از او به عنوان قهرمانی فداکار یاد می‌شود.

ملانوری بیان کرد: اینجانب ضمن شادباش چهارمین روز شعبان المعظم و میلاد فرخنده مظهر ایثار، ازخود گذشتگی و ولایتمداری، قمر بنی هاشم (ع) به همه آزادگان عالم، روز جانباز را به جانبازان عزیز هم‌استانی، این ذخیره‌های ارزشمند تاریخ جهاد، تبریک و تهنیت گفته، از حضرت پروردگار، سلامت، عافیت، برکت عمر و اندیشه را در سایه توجهات امام عصر(عج)، برای همگان مسئلت دارم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دوبانده سازی محور دیهوک به طبس اولویت دارد