آب انبارهای قزوین در نوروز 1400 تعطیل هستند


آب انبارهای قزوین در نوروز 1400 تعطیل هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آب انبارهای قزوین در نوروز 1400 با هدف پیشگیری از کرونا تعطیل بوده و امکان بازدید از آنها وجود ندارد.

علیرضا خزائلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قزوین به شهر آب انبارها معروف بوده و دارای چند آب انبار تاریخی است اما به لحاظ وضعیت موجود و خطر ابتلا به کرونا، این مکان ها به دلیل فضای بسته و نداشتن تهویه مناسب در ایام نوروز به روی بازدیدکنندگان و گردشگران بسته است.

این مسوول گفت: بازدید از سایر اماکن تاریخی قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۰ منعی ندارد که البته در صورت تغییر وضعیت کرونایی، تصمیمات جدید از سوی ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: مهم ترین توصیه ما همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند بنده هم امسال مانند سال قبل به سفر نمی روم بنابراین به دلیل حفظ سلامت هم میهنان امسال نیز توصیه ای برای انجام سفر نداریم.

وی ادامه داد: با این وجود برای میهمانان نوروزی که به هر دلیل اقدام به سفر کرده اند، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی تاسیسات گردشگری خدمات رسانی می شود.

خزائلی با بیان اینکه سلامت گردشگران اولویت نخست ماست،افزود: بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ تشدید می شود و با متخلفان و ناقضان دستورالعمل های بهداشتی با جدیت برخورد خواهد شد.




شیمیل ها چه افرادی هستند؟