جانبازان سرمایه‌های راهبردی نظام هستند


جانبازان سرمایه‌های راهبردی نظام هستند

اراک - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: جانبازان سرمایه‌های راهبردی نظام هستند و باید قدر و منزلت آنان پاس داشته شود.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» در آخرین نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان مرکزی در اراک، افزود: روز جانباز فرصتی ارزشمند و مغتنم برای تجلیل از بزرگ‌مردانی است که در مقاطعی از انقلاب مردانه مقاومت کردند و حماسه های بزرگی خلق کردند.

وی بیان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی شهیدان زنده‌ای هستند که مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آنان همواره پیش روی ملت ایران و نظام اسلامی است و امروز ۲ وظیفه مهم در قبال جانبازان نباید فراموش شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: وظیفه اول خدمت مخلصانه و صادقانه است و وظیفه دوم بهره‌گیری از خاطرات و تجربه‌های ارزشمند این قشر است که باید در ابعاد مختلف برای جوانان تبیین شود.

سرهنگ پاسدار کریمی بیان کرد: امسال با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی، برنامه‌های خوب و اثرگذاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و فضای استان در طول یک‌سال بار دیگر معطر به شهدا و دفاع مقدس شد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین کمک‌هایی که در سال‌جاری به ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس انجام شد ساختار و سازمان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بود، چراکه بستر بسیاری از فعالیت‌ها توسط جریان کنگره آماده شده بود و این بستر توانست ما را در کشور پیشگام کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان مرکزی افزود: از سوم خرداد ماه سال ۹۹ تا امروز برنامه‌های ستاد چهل سالگی با مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و نهادها برگزار شد که موفقیت در اجرای ماموریت‌ها چشمگیر بود.

سرهنگ پاسدار کریمی عنوان کرد: مناسبت‌های زیادی در طی این ۴۹ هفته وجود داشت که در ابعاد مختلف برای اقشار مردم فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس تبیین شد و بیش از پنج هزار برنامه شاخص فرهنگی در این هفته‌ها برگزار شد.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به قرار گرفتن در چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، برنامه‌های شاخص و متنوعی در نظر گرفته شده که با محوریت کنگره شهدای استان مرکزی انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، از زحمات همه افراد، دستگاه‌ها، نهادها، موسسه‌ها، رسانه ها و تمام کسانی که در طول یک سال گذشته برای باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های ستاد ۴۹ سالگی استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری داشتند تقدیر کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها