سین هفتم سی سخت


سین هفتم سی سخت

یاسوج - ایرنا- سال 1400 برای مردم سی سخت متفاوت تر از همه سالهای عمرشان در کنار سفر ه ای که سین هفتمش سی سخت است آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛خیلی ها نوروز ۹۹ پای سفره هفت سین دعا کردند کرونا برود تا یکبار دیگر تمامی اعضای خانواده دور هم جمع شوند و در خانه هایی که به آن احساس تعلق می کنند خاطره ها بسازند اما زمین لرزه ماه پایانی سال ۹۹ نگاه ها را تغییر داد.

این روزها مردم سی سخت از آن ۵ ثانیه ای که بین زمین و آسمان معلق بوده و از ترسها و آرزوهای آن دقایق اول پس از زمین لرزه می گویند.

۵ ثانیه ای که برایشان به اندازه یک عمر گذشت و آنچنان قدرتمند بوده که خانه هایشان را ویرانه کرد و آرزوهایشان را تغییر داد.

این روزها مردم سی سخت بی هیچ گلایه ای در چادرهای هلال احمر ساکن هستند با این حال خسارت و ترس هایی که در لحظه لحظه زندگیشان جریان دارد باعث نشده که سفره هفت سینشان را فراموش کنند.

سفره ای که هر سینی که کم داشت جای آن سی سخت و سوز سرما را گذاشتند تا در این روزهای سخت برای خود امید بیافرینند.

نکته جالب اما اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد است که مانند یک ماه گذشته حتی لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ را نیز در میان مردم سی سخت ماند تا نشان دهد روی حرفش مانده و آنها را در هیچ لحظه ای تنها نمی گذارد.

حسین کلانتری گفت: اگر چه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۹۹ دنا را به لرزه درآورد اما دنا و مردمانش همواره استوار هستند در کنار مسئولان ایستاده اند و شهر را به خوبی می سازند.

وی گریزی به اقدامات دولت در یک ماه گذشته هم زد و گفت در کمترین زمان ممکن ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی شهر سی سخت مصوب و ابلاغ شد.

کلانتری گفت:۶ هزار و ۵۰۰ واحد درخواست ارزیابی داشتند ؛ بیش از ۴۰۰۰ خسارت دیده و ۱۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور که این منازل تا پایان دولت باید ساخته شود و با اهتمام ویژه دولت و تمامی نهادها ؛ بنیاد مسکن به عنوان محور کار ورود کرد.

آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شد پایان یافت و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای اغاز نوسازی صادر شده است .

پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد نیز انجام شده است که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این است که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.این زلزله تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به خانه ها و زیرساخت های شهر سی سخت وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک