نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: بروکراسی اداری مانع بزرگ تولید است


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: بروکراسی اداری مانع بزرگ تولید است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر را مهمترین موانع پیشروی تولید در کشور بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت : نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ، باید برنامه راهبردی برای برداشتن این موانع از پیش پای تولید و سرمایه گذاری باشد.
وی اضافه کرد : در سال جدید مسوولان علاوه بر برداشتن موانع قانونی و بروکراسی های اداری طولانی ، باید در حوزه های مختلف مشوق هایی چون اعطای یارانه ها را نیز برای تولید در نظر گیرند تا شاهد رشد تولید داخلی با قیمتی ارزان و اشتغال جوانان باشیم.
امام جمعه بجنورد اعطای مشوق های سرمایه گذاری را از دیگر راهبردها برای مانع زدایی و حمایت از تولید بیان کرد و اظهارداشت : به نظر می رسد که باید مشوق های سرمایه گذاری ما در سطح کشور نیز به سمت تولید سوق داده شود.
رفع مانع تولید با اتحاد قوای سه گانه
حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد : بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر پیشروی تولید گاها باعث می شود که سرمایه گذاران پس از طی مراحل طولانی برای دریافت مجوز از ادامه کار پشیمان شوند و سرمایه های خود را به سمت سوی غیر از تولید ببرند.
وی اظهارداشت : باید قوی سه گانه به خصوص مجلس شورای اسلامی که کار تصویب قوانین را در جمهوری اسلامی بر عهده دارد، با شناسایی موانع تولید، راه را برای جهش و رونق تولید و سرمایه گذاری باز کنند و علاوه بر آن مشوق هایی را نیز برای سرمایه گذاران واقعی حوزه تولید به تصویب برسانند تا آنها تشویق به ایجاد اشتغال و تولید شوند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار ۱۴۰۰ را در گرو همکاری قوای سه گانه اعم از مجریه، مققنه و قضاییه دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری قوای سه گانه و با برداشتن موانع و حمایت از تولید میزان اشتغال و سرمایه گذاری در سطح ملی و استانی افزایش یابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در پیامی نوروزی ، سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید سال ۹۹ باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع به طور محقق شود و تاکید کردند که تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

استان خراسان شمالی یکی از استان های شمال شرق کشور با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری و با مساحت ۲۸ هزار کیلومتر مربع هفدهمین استان کشور از لحاظ وسعت به شمار می رود که براساس آخرین آمار سرشماری کارگاههای تولیدی و صنعتی بیش از سه هزار واحد صنعتی و کارگاهی با بیش از ۱۲ هزار کارگر در آن اشتغال دارند که ۱۰ تا ۱۲ درصد از این واحدهای صنعتی و کارگاهی در شهرک های صنعتی استقرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !