مانع زدایی با جهش تولید همراه باشد


مانع زدایی با جهش تولید همراه باشد

استاندار کرمان تاکید کرد: باید با عزم جدی روند جهش تولید را ادامه دهیم همچنین قوانین زائد را مجلس شورای اسلامی و دولت حذف کنند و اختیار استان ها افزایش پیدا کند و در کنار همه این موارد باید از تولید ملی پشتیبانی شود.

دکتر "علی زینی وند" عصر امروز اول فروردین ماه در خصوص شعار سال ضمن تبریک سال نو گفت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری سال ها را با محوریت اقتصاد نامگذاری می کنند و این موضوع نشان می دهد که اقتصاد، معیشت مردم و مبحث تولید و خودکفایی با محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد متوجه ایشان است.

وی نقطه آسیب کشور را طی این سال ها مسایل اقتصادی دانست و اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با آگاهی از این موضوع سال هاست بحث تحریم ها را روی مسایل اقتصادی قرار داده اند.

استاندار کرمان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری کرده اند که بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است باید مدنظر داشت که در حوزه تولید ما ظرفیت و امکانات زیادی داریم، مردم نیز توانمندی زیادی دارند و در جذب سرمایه کشور ما مشکلی ندارد اما در عمل وقتی افرادی برای تولید کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور اقدام می کنند با موانع متعدد قانونی مواجه می شوند.

وی تمرکزگرایی، غیرشفاف بودن قوانین، واردات بی رویه و غیرحساب شده را از عوامل ضعیف کردن تولید در کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه در سال گذشته در جهش تولید به آن نقطه مطلوب نرسیدیم هرچند اقدامات فراوانی شد.

زینی وند با ابراز خرسندی از آنکه موانع تولید شناسایی شده است اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم در تولید جهش قابل قبول ایجاد کنیم و ظرفیت های مردمی را به کار بگیریم و جذب سرمایه داشته باشیم و به تناسب آن هم تولید ثروت و هم شاهد افزایش جنبه های مختلف تولید در کشور باشیم باید از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه استفاده و مانع زدایی کنیم.

وی ادامه داد: موانع قانونی بی جهت را باید رفع کنیم و استعلامات متراکم غیرضرور در فرایند تولید و صدور مجوز برای کسب و کارها رفع کنیم بنابراین شفافیت در قوانین و مقررات زدایی، کاهش حجم متورم قوانین و دقت دستگاه های نظارتی در این زمینه در دستور کار داشته باشیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید با عزم جدی روند جهش تولید را ادامه دهیم همچنین قوانین زائد را مجلس شورای اسلامی و دولت حذف کنند و اختیار استان ها افزایش پیدا کند و در کنار همه این موارد باید از تولید ملی پشتیبانی شود.

وی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: باید از کارگر، کارفرما و روند تولید حمایت کنیم و اینکه به صورت بی رویه در ایام سال کالای غیرضروری که مشابه مرغوب تر آنها در ایران وجود دارد از خارج کشور وارد می کنیم و این اقدام به معنی فلج کردن تولید ملی است.

زینی وند بیان کرد: برخی از کالاهای تولید داخل مرغوبیت و کیفیت بسیار بالای دارند می توان آنها را به کشورهای دیگر صادر کرد که این نیاز به برنامه ریزی کامل دارد ضمن آنکه سه قوا نیز باید حمایت لازم را در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری