قوای سه‌گانه چاره‌ای اساسی برای موانع تسهیلات بانکی بیندیشند


قوای سه‌گانه چاره‌ای اساسی برای موانع تسهیلات بانکی بیندیشند

فرماندار بیجار به موانع بر سر راه تولید اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بانک‌ها در سود و زیان واحدهای تولید مشارکت نداشته باشند مشکلات پرداخت تسهیلات در بانک‌ها حل نخواهد شد و لذا می‌طلبد قوای سه‌گانه چاره‌ای اساسی برای موانع تسهیلات بانکی بیندیشند.

علی اکبر ورمقانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، به اقدامات پیش‌رو در راستای تحقق شعار سال اشاره و اظهار کرد: سال 1400 توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" مزین شده است.

وی افزود: مهم‌ترین کارهایی که در سال جاری باید در راستای تحقق شعار سال انجام شود شامل حمایت از تولید و تشکیل جلسه ستاد رفع موانع تولید، تکمیل پروژه‌های نا تمام شهرستان از جمله کارخانه‌های زنجیره فولاد، حل مشکل کشتارگاه مرغ ماهان در قوه قضاییه، حذف قوانین دست و پاگیر در حوزه مجلس و تامین تسهیلات ارزان قیمت در دولت خواهد بود.

فرماندار بیجار، به دیگر پروژه‌های شهرستان اشاره و بیان کرد: در سال جاری باید جهت راه اندازی واحدهای راکد باقیمانده تلاش مضاعفی صورت گیرد، پیگیری تخصیص آب کشاورزی از طریق استاندار و نماینده شهرستان که باعث تحول بزرگی در بخش کشاورزی می‌شود و همچنین پیگیری ویژه احداث شهرک صنعتی شماره دو بیجار، پیگیری ادامه پروژه آب‌رسانی پایدار به شهرهای بیجار، یاسوکند و 70 روستا، ادامه احداث اتوبان‌های بیجار- زنجان، بیجار- دیواندره و راه‌آهن زنجان – بیجار و بیجار- قروه موارد دیگری است که در سال جاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

فرماندار بیجار همچنین به حل مشکل آب شهرک صنعتی کرانی و ده‌ها طرح در حوزه کشاورزی که مهمترین پروژه‌های تولیدی در شهرستان درسال 1400 خواهند بود نیز اشاره کرد.

وی به موانع بر سر راه تولید اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بانک‌ها در سود و زیان واحدهای تولید مشارکت نداشته باشند مشکلات پرداخت تسهیلات در بانک‌ها حل نخواهد شد و لذا می‌طلبد قوای سه‌گانه چاره‌ای اساسی برای موانع تسهیلات بانکی بیندیشند، بنابراین نیاز به قانون و مصوبه مجلس دارد؛ باید سهم یارانه دولت در پرداخت تسهیلات بانک‌ها افزایش یابد و در تامین وثایق و اسناد مالکیت برای تامین وثیقه‌ها تسهیل ایجاد شود.

ورمقانی افزود: افزایش سقف ضمانتی پرداخت تسهیلات برای شعب شهرستان و استان متاسفانه باعث می‌شود سرنوشت تسهیلات واحدهای بزرگ تولیدی به شعب بانکی کشور گره بخورد که لاینحل می‌ماند و این‌ مسائل همگی موانعی بر سر راه تولید است که باید در راستای شعار سال حل‌ و فصل شود.

فرماندار بیجار به جلسات سال گذشته ستاد رفع موانع تولید اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 40 جلسه ستاد رفع موانع تولید در شهرستان برگزار شده است و تمامی موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود داشت و امکان حل شدن در دستگاه‌های شهرستان بود، حل شد؛ مواردی از موانع که در اختیارات ستاد رفع موانع تولید در استان بود نیز در قالب مصوبه پیشنهادی به ستاد استان ارجاع داده شده است.

ورمقانی در ادامه به مهمترین اقدامات در حوزه تولید در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: 21 واحد تولیدی راکد و غیرفعال در حوزه‌های کشاورزی و صنعت، با تسهیلات پایدار روستایی از منابع مختلف و صندوق کارآفرینی و منابع داخلی بانک‌ها که در اختیار واحدها قرار داده شد، فعال شدند و با مساعدت شورای تامین از تخریب چهار واحد تولیدی که حکم قضایی داشتند جلوگیری شد و در مسیر قانونی خود قرار گرفت.

فرماندار بیجارخاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، گلخانه قباسرخ که یک دهه راکد بود با واگذاری به بخش خصوصی شروع به فعالیت کرد،مشکلات برق و زمین و آب دو کارخانه گندله‌سازی مجموعاً با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در بخش کرانی حل شد و عملیات خاکبرداری آن به پایان رسید و بعد از دوبار مناقصه در نهایت در پایان سال 99 پیمانکار اجرایی هم انتخاب شد، موانع زیست محیطی یک واحد کارخانه کنسانتره در هشتاد جفت حل شد و عملیات اجرایی آن به بالای 70 درصد پیشرفت رسیده و پیگیری حل مشکل برق آن نیز ادامه دارد.

وی به کارخانه آهن اسفنجی اشاره کرد و گفت: کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 600 هزارتنی تجهیز کارگاه گردید و در مرحله انتخاب پیمانکار اجرایی قرار دارد؛ احداث 60 هزارتن سیلوی مکانیزه و برنامه ریزی برای 105 هزار تن سیلوی مکانیزه دیگر نیز از دیگر اهداف در سال جاری خواهد بود.

ورمقانی در ادامه به پیگیری های استاندار و وزارت صمت و سازمان صمت استان اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه سه جانبه احداث بزرگترین واحد تولیدی و اقتصادی پتروشیمی بعثت کردستان در شهرستان بیجار با سرمایه‌گذاری 790 میلیون یورو نهایی و مبادله گردید و همچنین کارخانه جانبی پتروشیمی تولید نخ گروس نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مطالعه طرح زنجیره تولید فرش آهنین بیجار جهت تامین تسهیلات از طریق ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد گاوداری شیری شش هزار راسی در سال 1400 بخشی از فعالیت های پیش‌رو در راستای تولید و حمایت از واحد های تولیدی بوده و کماکان ادامه دارد.

ورمقانی ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و خاصتاً تولید گندم در این شهرستان، افزود: شهرستان بیجار مقام اول تولید گندم در استان را دارد و تولید سالانه گندم در این شهرستان همواره بالای 220 هزارتن بوده و گاهاً تا 262 هزار تن هم رسیده است.

فرماندار بیجار در پایان ضمن دعوت از مردم عزیز کهن‌ دیار گروس به حضور پرشور در انتخابات 28 خرداد، خاطرنشان کرد: امید است قوای سه‌گانه در سال جاری در راستای تحقق شعار سال تمام موانع بر سر راه تولید را در سطح ملی حل نمایند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی