هوای 6 شهر استان کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار دارد


هوای 6 شهر استان کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: وضعیت هوا در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آبادغرب، کرمانشاه و کنگاور به دلیل ورود ریزگردها در وضعیت ناسالم قرار دارد.

«آذر ولی‌زاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوای این شهرستان ها در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

او گفت: شاخص کیفی هوای شهر کرمانشاه در ۲۴ساعت گذشته یعنی از ساعت ۸ صبح چهارم لغایت ۸ صبح پنجم فروردین عدد ۱۲۲ میکروگرم بر مترمکعب را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی در مورد شاخص کیفی هوای شهرستان کنگاور نیز در این مدت، اظهار داشت: این شاخص بر روی عدد ۱۰۲ و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او شاخص کیفی هوای شهرستان قصرشیرین را نیز در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۴اعلام کرد و گفت: این عدد نیز بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته او شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز شرایطی مشابه شهرستان قصرشیرین دارند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: این وضعیت برای بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده افزود: این توده گرد و غبار از کشور عراق وارد شده که پس از عبور از شهرستان‌های گیلانغرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی استان را آلوده کرده است.

او شاخص استاندارد هوای سالم را بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه ناپایدار از روز سه‌شنبه وارد آسمان استان شده و ساعات پایانی روز پنجشنبه جو منطقه را ترک خواهد کرد.

استان کرمانشاه از روز چهارشنبه آسمان ابری و بارانی داردو براساس اعلام هواشناسی بارندگی امروز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی