ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی ‌روستاها 16 فروردین آغاز می‌شود


ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی ‌روستاها 16 فروردین آغاز می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی‌ روستاها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه هفته آینده، 16 فروردین ماه جاری آغاز شده و یک هفته ادامه می‌یابد.

علی مصطفوی روز یکشنبه در نشست فرمانداران آذربایجان‌غربی افزود: اعضای شوراهای اسلامی‌ روستا نقش موثری در همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی روستاها دارند و ما امیدواریم معتمدان و افراد توانمند در روستاها حضوری فعال در این انتخابات داشته باشند.

وی با ارائه گزارشی از روند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی‌ شهر در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این مرحله، ‌هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۲ درصد در فرمانداری، ۱۰ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۱ درصد از طریق کامپیوتر و ۱۷ درصد نیز در دفاتر پیشخوان دولت نام نویسی را انجام دادند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از این تعداد همچنین ۸۹.۵ درصد مرد و ۱۰.۵ درصد زن هستند.

مصطفوی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان ۵۳ درصد دارای مدرک لیسانس، ۳۲.۵ درصد فوق لیسانس، سه درصد دکترا، ۲ درصد حوزوی، پنج درصد فوق دیپلم، سه درصد دیپلم و ۱.۵ درصد نیز زیر دیپلم هستند.

وی با اشاره به حضور جوانان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر در استان گفت: ۴۲ درصد از ثبت نام کنندگان برای حضور در این انتخابات را جوانان ۳۰ تا ۴۰ ساله تشکیل می دهند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانت‌داری و بی‌طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: فرمانداران باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان‌غربی افزود: دشمنان ایران اسلامی‌ می‌خواهند در زمان انتخابات با ایجاد تفرقه بین پیروان اقوام مختلف به انقلاب اسلامی‌ضربه بزنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی ‌هوشیارتر از همیشه با حفظ وحدت و همدلی، توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی‌شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...