سالیانه 550 نفر به بردسیر مهاجرت می کنند


سالیانه 550 نفر به بردسیر مهاجرت می کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در بردسیر بالاتر از متوسط استان کرمان است و یکی از شاخص های مثبت بازار کار این است که سالیانه 550 نفر به بردسیر مهاجرت می کنند.

"جعفر رودری" صبح امروز 11 فروردین ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید ویژه شهرستان های سیرجان و بردسیر در کرمان اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در شهرستان بردسیر نسبت به متوسط استان بالاتر و بیانگر این است ظرفیت های اقتصادی ایجاد شده توانسته شرایط مهاجرپذیری در این شهرستان را فراهم کند.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در بردسیر بالاتر از متوسط استان کرمان است و یکی از شاخص های مثبت بازار کار این است که سالیانه 550 نفر به بردسیر مهاجرت می کنند.

رودری تصریح کرد: در ساختار اقتصادی این شهرستان، غلبه با بخش کشاورزی است و بیش از40 درصد اقتصاد شهرستان مربوط به این بخش است، 26 درصد صنعت و معدن و حدود 34 درصد اقتصاد شهرستان مربوط به بخش خدمات است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در چند سال گذشته بیشترین ایجاد شغل در بردسیر در بخش صنعت و معدن معادل 60 درصد اتفاق افتاده و بعد در بخش خدمات بوده است.

وی افزود: متوسط ورود بازار کار سالیانه در بردسیر 450 نفر است و در سال گذشته پیش بینی نزدیک به 900 نفر ایجاد شغل در شهرستان را داشتیم.

رودری تصریح کرد: پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی در بردسیر 24 مورد با 220 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 18 هزار و 875 فرصت شغلی بوده است.

به گزارش ایسنا، "شهباز حسن پور" نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: 30 درصد از ایجاد اشتغال استان را در سال گذشته در سیرجان و بردسیر داشتیم و در سیرجان 10 هزار و 492 نفر در سال 99 مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در این جلسه افزود: اقتصاد بردسیر کشاورزی است و در حال حاضر 25 مترمکعب آب برای تجهیز کارگاه فروآلیاژ بردسیر نیاز داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟