قیمت مرغ در زنجان افزایش یافت


قیمت مرغ در زنجان افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با تصویب کارگروه تنظیم بازار استان، قیمت مرغ گرم به 23 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان زنجان تنها استانی بود که توانست طی ماه‌های اخیر شاهد اجرای قیمت مصوب گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار کشور در سطح استان باشد، به همین دلیل مشکلاتی پیش آمد.

وی افزود: زیان و یا به عبارت دیگر کاهش سود مرغ‌داران زنجانی، خروج مرغ از استان به علت تقاضای استان‌های دیگر با قیمت مصوب، افزایش قیمت گوشت قرمز به عنوان کالای جانشین و مواردی از این قبیل سبب احساس کمبود مرغ در استان شده بود.

این مسئول ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قیمت مرغ گرم از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش یافت تا مشکلات مذکور مرتفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ۲۳ هزار تومان برای مصرف‌کننده بوده و تحویل از مرغ‌دار ١٦ هزار تومان به کشتارگاه است و کشتارگاه‌ها نیز به صورت حق‌العمل‌کاری فعالیت می‌کنند، یعنی به ازای کشتاری که انجام می‌دهند، هزینه دریافت می‌کنند.

فغفوری با اشاره به قیمت مرغ زنده تحویل درب مرغ‌داری در سایر استان‌ها، خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده همچنان در استان‌های هم‌جوار بیشتر از زنجان است، به طوری که در استان زنجان قیمت مرغ در ۱۶ هزار تومان درب مرغ‌داری نسبت به سایر استان‌ها ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان کمتر است.

به گزارش ایسنا، قیمت مصوب مرغ گرم در استان زنجان همواره پس از تصویب کارگروه استانی و یا کشوری تحت عنوان هر شرایطی رعایت شده و تا مصوبه بعدی ثابت مانده است، به طوری که در ششم تیرماه پارسال قیمت ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان و پس از مدتی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان مصوب شد و حال نیز پس از تصویب قیمت مرغ گرم در زنجان از ۱۲ فروردین‌ماه امسال به ۲۳ هزار تومان افزایش یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات