برترین کتاب‌های سال 2020 از نگاه حلقه منتقدان کتاب


برترین کتاب‌های سال 2020 از نگاه حلقه منتقدان کتاب

تهران- ایرنا- حلقه منتقدان کتاب برترین کتاب‌های سال 2020 را معرفی کرد و جایزه بهترین اثر داستانی به رمان «همنت» نوشته «مگی اوفارل» رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حلقه منتقدان کتاب امسال نیز به رسم هرسال بهترین آثاری را که در یک سال گذشته به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، معرفی کرد و رمان همنت نوشته مگی اوفارل که برداشتی خیالی از مرگ پسر ۱۱ ساله ویلیام شکسپیر در اثر ابتلا به طاعون است، برنده جایزه بهترین اثر داستانی شد.

اوفارل ۴۹ ساله در رمان همنت که انتشار آن به طرز غریبی با همه‌گیری کرونا همزمان شد، تاثیر بیماری و مرگ این پسر نوجوان را روی خانواده‌اش بررسی می‌کند. وی تنها پسر شکسپیر بود و محققان مدت‌هاست فرضیاتی را درباره تاثیر او بر خلق نمایشنامه هملت مطرح کرده‌اند؛ نمایشنامه‌ای که شکسپیر تا چند سال پس از مرگ همنت روی آن کار کرد.

کتاب جزیره در آتش: شورشی که به بردگی در امپراطوری بریتانیا پایان داد از تام زولنر جایزه بهترین اثر غیرداستانی را برد و کتاب غریبه در شهر شوگون: یک زن ژاپنی و دنیایش نوشته امی استنلی برنده شاخه زندگینامه شد.

جایزه بهترین شعر و بهترین نقد این دوره از جوایز ملی حلقه منتقدان کتاب نیز به ترتیب به فرانسین هریس برای شعر آشپز خوب اینجاست (Here Is the Sweet Hand) و نیکول فلیت‌وود برای نقد هنر در عصر حبس جمعی (Marking Time: Art in the Age of Mass Incarceration) اهدا شد.

ریون لیلانی نیز با رمان درخشش برنده جایزه جان لئونارد برای بهترین رمان اولی شد.

جوایز ملی حلقه منتقدان کتاب از سال ۱۹۷۴ هر ساله به بهترین کتابهای منتشر شده به زبان انگلیسی در ۶ شاخه ادبیات داستانی، غیرداستانی، زندگینامه، خودزندگینامه، شعر و نقد اهدا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز