امضای تفاهم نامه تاسیس پردیس دانشگاه علامه طباطبایی و اخبار کوتاه کیش


امضای تفاهم نامه تاسیس پردیس دانشگاه علامه طباطبایی و اخبار کوتاه کیش

کیش - ایرنا - امضای تفاهم نامه تاسیس پردیس بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی، رسیدگی به 500 شکایت انتظامی و دادسرای انقلاب در ایام نوروز و سفر دریایی  12 هزار گردشگر به کیش از جمله اخبار کوتاه این جزیره در روز شنبه 14 فروردین است.

به گزارش ایرنا، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه آموزش، پژوهش، نوآوری و کارآفرینی برای تاسیس پردیس بین المللی این دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با مسوولان دانشگاه علامه طباطایی با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی گفت: این سازمان برای استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و ارایه طرح های نوگرایانه آماده است.

جعفر آهنگران اضافه کرد: بسیاری از طرح ها و پروژه ها در کیش، نیازمند پیوست های فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاه علامه طباطبایی می تواند با شناسایی نیازها و پاسخ به آنها، اثرگذاری ملموسی در این جزیره داشته باشد.

وی گفت: با توجه به پیش بینی رشد ۲ برابری جمعیت کیش در سال‌های پیش رو و ایجاد نیازهای جدید در جزیره، پردیس علامه طباطبایی می تواند انتظارات برآورده نشده کیشوندان از پردیس ها را با ایجاد رویکردهای نو برآورده کند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: تاخیر دیر هنگام دانشگاه برای حضور در جزیره کیش، ناشی از کاستی ها و خلاهای موجود در دانشگاه بود که اکنون بخش زیادی از آنها مرتفع شده و آماده برداشتن گام های بلند هستیم.

حسین سلیمی اظهار داشت: این دانشگاه در نظر دارد نوع دیگری از فعالیت های دانشگاهی را با تمرکز بر آموزش های تخصصی منطبق با نیازهای سازمان منطقه آزاد کیش، سایر سازمان ها، بخش خصوصی و کیشوندان را در این جزیره طراحی و اجرا کند.

جزیره کیش دارای پنج دانشگاه شامل پردیس بین المللی دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه بین اللملی آزاد ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی است.

رسیدگی به بیش از ۵۰۰ شکایت در کیش

رییس کمیته حقوقی ستاد نوروزی کیش از رسیدگی به بیش از ۲۰۰ شکایت انتظامی و بیش از ۳۰۰ شکایت دادسرای انقلاب در ایام تعطیلات نوروزی در این جزیره خبر داد.

محمود افتاده اظهار داشت: کمیته حقوقی ستاد نوروزی کیش با سه محوریت همراهی با حوزه های مختلف سازمان، هماهنگی با دستگاه های قضایی و انتظامی، رسیدگی به شکایات به تمام ساکنان و مسافران این منطقه خدمات حقوقی خود را ارایه کرده است.

وی افزود: رسیدگی به شکایات یا مشاوره های حقوقی از دیگر عملکرد این کمیته بوده که با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی انجام شده است.

سفر دریایی ۱۲ هزار گردشگر به کیش

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر کیش نیز گفت: در ۲۰ روز گذشته ۱۲ هزار گردشگر به صورت دریایی براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این جزیره سفر کردند.

رضا راکیان با بیان اینکه در این مدت با ۶۰ درصد ظرفیت شناورها در بنادر چارک، آفتاب و جزیره کیش مسافر گیری شد اظهار داشت: هم اکنون هفت فروند شناور تندورو در مسیر چارک، یک فرورند در مسیر آفتاب و یک شناور تندروی کاتاماران با ظرفیت ۲۳۰ نفر در مسیرهای دریایی منتهی به کیش به مسافران در حال ارایه خدمات است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟