ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا 16 فروردین آغاز می‌شود


ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا 16 فروردین آغاز می‌شود

کرمان - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از 16 فروردین خبر داد.

عباس تقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره­ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین، به مدت هفت روز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری می توانند از طریق مراجعه حضوری به بخشداری محل سکونت از ساعت هشت تا ۱۸ ثبت نام نموده و رسید دریافت نمایند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: همچنین داوطلبان می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها نیز ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا حتما باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) که شخص داوطلب، مالک آن باشد. ، ثبت نام خود را تکمیل کند.

تقی زاده تاکید کرد: نامزدهای شورای های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت تا برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

وی گفت: در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان کرمان انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شود و تعداد اعضایی که وارد شورا های اسلامی شهر و روستا می شوند، بستگی به تعداد جمعیت دارد و در روستاها شوراها سه و پنج نفره داریم که روستاهای با جمعیت تا یک هزار و ۵۰۰ نفر سه نفره و بیش از آن پنج نفره است.

ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ۹۹ انجام شد که ۲ هزار و ۴۶ نفر در آن نام نویسی کردند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه