بررسی جایگاه معرفتی حضرت رقیه (س) و نقش بی بدیل ایشان در جریان کربلا


بررسی جایگاه معرفتی حضرت رقیه (س) و نقش بی بدیل ایشان در جریان کربلا

شفقنا – حجت الاسلام کفیل گفت: حضرت رقیه سلام الله علیها با دلتنگی خود احیاگر جان امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها و سایر کاروانیان عاشورا بودند. ولادت و تولد حضرت رقیه (س) در ماه شعبان بنا به گفته برخی منابع 17 شعبان و برخی نیز 23 شعبان مشخص شده است.از این رو گفتگویی پیرامون شخصیت والای […]

بررسی جایگاه معرفتی حضرت رقیه (س) و نقش بی بدیل ایشان در جریان کربلابررسی جایگاه معرفتی حضرت رقیه (س) و نقش بی بدیل ایشان در جریان کربلا

شفقنا – حجت الاسلام کفیل گفت: حضرت رقیه سلام الله علیها با دلتنگی خود احیاگر جان امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها و سایر کاروانیان عاشورا بودند.

ولادت و تولد حضرت رقیه (س) در ماه شعبان بنا به گفته برخی منابع ۱۷ شعبان و برخی نیز ۲۳ شعبان مشخص شده است.از این رو گفتگویی پیرامون شخصیت والای این دخت گرانبار امام حسین(ع) ترتیب داده ایم. حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه معرفتی حضرت رقیه سلام الله علیها و نقش بی بدیل ایشان در جریان کربلا گفت: در حادثه عاشورا و جریان کربلا دغدغه همه اهل بیت، اعوان و انصار امام حسین علیه السلام یاری ایشان و احیای قیام خونین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

وی افزود: کسانی که در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند با خون خود راه امام را ادامه داده و تثبیت کردند و در مقابل افرادی که در این واقعه عظیم زنده ماندند حول یک محور و آن به نتیجه رسیدن هدف امام حسین علیه السلام گام برداشتند. حضرت رقیه سلام الله علیها با آنکه ۳ ساله بودند اما با حماسه آفرینی خود احیاگر حادثه عاشورا شدند.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: حضرت رقیه سلام الله علیها و اهل بیت در خرابه شام به تعبیری در اولین روز ماه صفر سکنا گزیدند و ایشان در ۵ ماه صفر به شهادت رسید در واقع یزید در نظر داشت تا تمام اهل بیت را در شام به شهادت برساند تاکسی برای زنده ماندن و رفتن به مدینه و رسوایی تاج و تختش اقدامی نکند.

وی افزود: لذا یزید لعنت الله علیه خاندان اهل بیت را در خرابه شام سکنا داد تا با واژگون شدن ویرانه های شام، اهل بیت از دنیا بروند و کسی به یزید خورده نگیرد و اثری از حادثه عاشورا باقی نماند اما اهل دقت برداشت شان این است که حضرت رقیه سلام الله علیها با گریه و دلتنگی خود موجی علیه یزید در شام به وجود آورد تا مجبور شود اهل بیت(ع) را از شام روانه ی مدینه کنم.

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه عنوان کرد: در واقع حضرت رقیه سلام الله علیها با دلتنگی خود احیاگر جان امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها و سایر کاروانیان عاشورا بودند این دلتنگی یک حرکت برنامه ریزی شده بود تا اثرش موجب حیات اهل بیت علیه السلام و ماندگاری واقعه عاشورا شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی نیز هرچه انسان به منبع نور نزدیکتر شود اثربخشی جریان سازی و خیر و برکاتش افزون می گردد. در عالم هستی اگر افرادی همچون حضرت علی اکبر علیه السلام و یا حضرت علی اصغر علیه السلام و یا حضرت رقیه سلام الله علیها شدند و حیاتشان ماندگار و دارای حرم و بارگاه شدند علت آن حرکت در مسیر امام زمان و برآورده کردن دغدغه ایشان بود.

حجت الاسلام کفیل افزود: آنها تمام حرکات و خواسته شان بر مبنای خواست و اراده امام زمانشان بود. در زندگی ما انسان ها نیز اگر کسی در عین انجام دیانت، واجبات، خواندن نماز و روزه دغدغه امام زمان خود را نداشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان