امام جمعه: استقرار پلیس راهور در لواسان ضروری است


امام جمعه: استقرار پلیس راهور در لواسان ضروری است

تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات تاکید کرد: استقرار پلیس راهور در شهرها یک نیاز اساسی به منظور برقراری نظم به شمار می‌رود که لواسان نیز از آن استثنا نیست و باید هرچه سریع‌تر شاهد تعامل مسئولان و تحقق این مهم باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با سرهنگ خادم، رئیس پلیس راه تهران بزرگ و سرگرد کاظمی، رئیس پلیس راه لواسانات و رودبار قصران، با توجه به گلایه آنان از همکاری نکردن و حمایت مسئولان شهری لواسان در ایجاد پایگاه پلیس راهور در منطقه، بیان داشت: تعلل و بهانه‌تراشی در امور و خدمات‌رسانی به مردم به هیچ عنوان پذیرفته نیست و انتظار داریم شهرداری با اهتمام بیشتری در استقرار پایگاه راهور با پلیس همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای راهور، یکی از عوامل اصلی مدیریت و اداره شهر است که وظیفه اصلی شهرداری به شمار می‌رود، گفت: با توجه به اینکه پلیس راه مصوبات قانونی را اخذ کرده، مانع قانونی وجود ندارد و بهبود اداره شهر از وظایف ذاتی شهرداری است؛ این نهاد باید در راستای اجرای وظایف خود و رضایتمندی شهروندان، باانگیزه در این مسیر گامی موثر بردارد.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: این منطقه علیرغم آوازه خوشی که از دور دارد، با مشکلات جدی بویژه در جاده‌ها از جمله مسیرهای دسترسی لواسان بزرگ و جاده تلو مواجه است که باید برای اصلاح و ایمن‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی و کار جدی شود؛ همکاری و تعامل بین بخشی مسئولان می‌تواند در حل مشکلات کارساز باشد.

تصور جامعه از لواسان خلاف واقعیت است

لواسانی در جمع مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) که به منظور معرفی رئیس جدید کمیته امداد لواسانات و رودبار قصران در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مصلی لواسانات گردهم آمدند، نیز بیان داشت: این منطقه دارای نیازمندان و خانواده‌های گرفتاری است که باید از آنان دستگیری کرد.

وی ادامه داد: اما تصور اشتباه جامعه و نهادهای مختلف در مورد رفاه تمامی شهروندان لواسان، گاهی منجر به بروز مشکل جذب حمایت‌های مالی برای مستمندان این منطقه می‌شود.

وی افزود: بسیاری از نهادهای حمایتی و خیران فکر می‌کنند هیچ نیازمندی در این منطقه ساکن نیست، اما طبق بررسی‌های انجام شده، تعداد خانواده‌های گرفتار که نیاز به حمایت و کمک‌های متعدد دارند در این منطقه قابل توجه است.

امام جمعه لواسان اضافه کرد: جذب مشارکت‌ها و بهرمندی خانواده‌های کمتر برخوردار منطقه مستلزم اصلاح دید جامعه به لواسانات و رودبار قصران است، و باید برای آگاه‌سازی خیران و دستگاه‌های حمایتی بیش از پیش تلاش کنیم، چرا که شیوع بیماری کرونا آمار مستمندان منطقه را همچون نواحی دیگر کشور افزایش داده و برخی افراد با مشکلات جدی برای تامین نیازهای اولیه زندگی مواجه هستند.

لواسانی اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که دغدغه ما به شمار می‌رود ناشی از مشکلات اقتصادی است که با تمرکز بر رفع آن، می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز عملکرد موثری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست کمیته امداد توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای افراد است، می‌توانیم به تحقق هدف مذکور امیدوار باشیم.

مسجد، پایگاه اصلی بسیج است

امام جمعه لواسان در دیداری دیگر با سرهنگ عبدالله مدیری‌نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الغدیر (لواسانات و رودبار قصران) تاکید کرد: مساجد، پایگاه‌های اصلی بسیج به شمار می‌آیند و نواحی مختلف بسیج باید در راستای فعال‌سازی بیش از پیش مساجد محلات و روستاها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

لواسانی اظهار داشت: کرونا نباید بهانه‌ای برای تعطیل شدن کارها باشد و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار را پیش برد، که بحمدالله شاهد این مساله هستیم که برنامه‌های سپاه و بسیج همواره جاری است.

وی افزود: فعالیت بیشتر مساجد شهری و روستایی درخواست مردمی و انتظار ما از ائمه جماعت و بسیج است؛ تعامل بسیجیان محلات با امام جماعت مسجد می‌تواند این مهم را محقق کرده، رضایتمندی مردم را فراهم سازد و تاثیرات فرهنگی اجتماعی بسیاری به همراه داشته باشد.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: جوانان بسیجی منطقه ظرفیت خوبی هستند که در مقاطع مختلف شایستگی‌های خود را ثابت کرده‌اند؛ در حال حاضر نیاز به انسجام و فعال‌ شدن این قشر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: لذا فرمانده‌هان پایگاه‌های بسیج باید باانگیزه در این زمینه وقت بگذارند و از ظرفیت بسیجیان در زمینه‌های مختلف بویژه امر به معروف و نهی از منکر که دغدغه اصلی این روزهای منطقه است استفاده کنند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم افزایش تعامل نهادها است

امام جمعه لواسان در دیدار با زرافشان نوری، مسئول مرکز خدمات بهزیستی منطقه نیز تاکید کرد: با تعدد و افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، نیاز به تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز بیش از گذشته ملموس است.

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات باید با برنامه‌ریزی پیش رفت و هم‌فکری و کمک‌های مادی و معنوی افزایش یابد.

لواسانی بیان داشت: نگهداری از کودکان آسیب‌دیده و حمایت از خانواده‌های گرفتار که قشر خاموش جامعه هستند، از زمره اقدامات خداپسندانه و نیکی است که برای شما برکت خواهد داشت؛ کمک کردن به مردم، به ویژه مستندان و آسیب‌دیدگان راه پیشرفت معنوی را می‌گشاید.

وی اظهار داشت: اطلاعات کارشناسان بهزیستی که به خوبی آسیب‌های منطقه را احصا کرده و آمار دقیقی از مشکلات دارند می‌تواند به برنامه‌ریزی‌های ما و دیگر نهادهای فعال در این زمینه کمک کند، همچنین در مقابل کمک‌های مادی و معنوی نهادهای دیگر می‌تواند برای پیش‌روی طرح‌های بهزیستی کارساز باشد لذا افزایش تعامل، همکاری و همدلی ضروری است.

امام جمعه لواسان گفت: فعالیت‌های این مجموعه را برای خیران نیک‌اندیش منطقه تشریح خواهیم کرد تا از کمک‌های منجسم آنان نیز بهرمند شوید.

لواسانی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت کرونایی شمیرانات شرایط پرخطری است، و بایستی در انتظار کاهش و ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس باشیم تا بتوانیم ارتباط بیشتری با نوجوان این مرکز برقرار کرده و در جمع‌های مختلف میزبانشان باشیم؛ بی‌شک این امر در پرورش و تربیت آنان تاثیرگذار خواهد بود.

براساس این گزارش، مرکز مذکور در حال حاضر از ۲۱ نوجوان پسر رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال نگهداری می‌کند؛ همچنین ۲۰۰ خانوار را زیر پوشش دارد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان، دارای ۲۰ روستا با جمعتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟