استاندار خراسان جنوبی: مراقب جنگ روانی در انتخابات پیش‌رو باشیم


استاندار خراسان جنوبی: مراقب جنگ روانی در انتخابات پیش‌رو باشیم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات پیش‌رو باید حواس ما به خسارت‌های جنگ روانی باشد که در قالب بی‌انگیزگی خود را نشان می‌دهد.

«حمید ملانوری» روز پنجشنبه در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل استان خراسان جنوبی افزود: انتخابات از اهداف و شعارهای اصلی انقلاب است، چرا که مردم انقلاب کردند تا دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بر کشور حاکم شود و در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در هر دوره‌ای از حساسیت‌های ویژه برخوردار بوده است گفت: در این دوره به دلیل مسائل مترتب بر تحریم‌ها و تهدیدها و البته شیوع کرونا، انتخابات ۲۸ خرداد حساسیت بیشتری دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار محور اصلی انتخابات، مسئولیت سلامت و امنیت به عهده مجریان انتخابات است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: علاوه بر صیانت از آرا به عنوان حق‌الناس برای حفظ سلامت جسمانی و بهداشتی مردم و عوامل اجرایی نیز باید اقدامات موثری صورت گیرد.

ملانوری گفت: در بحث رقابت مهمترین موضوع، ورود نخبگان و افراد مطلع و متخصص به عرصه است و اهمیت این محور هم به این دلیل است که دشمن در قالب جنگ روانی به دنبال ایجاد بی‌انگیزگی در نخبگان و افراد تاثیرگذار است تا به این عرصه ورود نکنند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج باید به عنوان تریبون‌های نظام به ترغیب افراد صاحبنظر به عرصه رقابت همچنین دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات بپردازند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه میزان رأی کسی که منتخب مردم است، بیشتر باشد، او مقتدرتر است.

وی اظهار داشت: همه ما در یک اردوگاه قرار داریم که رهبر معظم انقلاب فرماندهی آن را برعهده دارند، لذا همه باید دست به دست هم بدهیم تا این اردوگاه پرنیروتر باشد.

ملانوری با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات، اصل مهم و حساس برای نظام است افزود: همه احزاب، گروه‌های سیاسی، نخبگان، تریبون‌داران و روحانیت باید به موضوع انتخابات ورود کنند.

سپاه و بسیج از بزرگترین نعمت‌های انقلاب هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شکل‌گیری نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شجره طیبه بسیج از بزرگترین نعمت‌های انقلاب است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، نعمت‌های زیادی نصیب مان شده که یکی از بزرگترین آنها شکل‌گیری بسیج و سپاه است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سپاه و بسیج شکل گرفت تا از اهداف و آرمان‌های انقلاب، احکام اسلامی، فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب و خواسته‌های به حق مردم پاسداری کند.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب و با ابتکار امام خمینی (ره)، بسیج به عنوان نهاد منسجم و سازمان یافته متشکل از آحاد مردم شکل گرفت تا با بصیرت کامل نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و با تجهیزات و آمادگی کامل به مقابله با دشمنان بپردازند.

ملانوری با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، کشور ما از بدو پیروزی انقلاب همواره درگیر دشمنی بدخواهان بوده است گفت: بسیج نهادی است که از همان بدو انقلاب و بنا به شرایط در همه عرصه‌ها، توسعه، عمران، آبادانی، آموزش و سلامت حضور فعالانه داشته است.

وی به شرایط موجود دنیا و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط که همه دنیا درگیر ویروس بسیار مرموز و ناشناخته کروناست، ما با کمک بسیج و در قالب طرح شهید سلیمانی توانستیم، موفق‌ترین کشور در مدیریت بیماری باشیم.

وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا خاطرنشان کرد: اگرچه با وجود پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی، باز هم پایین‌ترین آمارها را داریم اما لازم است با ترویج قاعده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت بیماری موفقیت کسب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آنچه در شکل‌گیری بسیج مدنظر امام خمینی (ره) بوده، صدور فرهنگ انقلاب و اهتزاز پرچم الله بر قله‌های دنیاست گفت: از بسیجیان، اخلاص و خدمت به جامعه بشری را انتظار داریم و بنا به فرمایش رهبری، دین‌باوری پایه و اساس کار در بسیج است.

چاره‌ای جز تقویت فرهنگ رعایت پروتکل‌ها نداریم

وی به موضوعات روز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این مسایل، ۱۴ ماه درگیری با کروناست که همه را غافلگیر کرده و تاثیرات زیادی بر همه حوزه‌ها داشته است.

ملانوری تصریح کرد: با وجود آسیبی که به برخی اقشار وارد شده و هزینه‌های سنگینی که بر کشور تحمیل شده است، چاره‌ای جز تقویت فرهنگ رعایت پروتکل‌ها نداریم.

وی گفت: آنچه زودتر از هر راهکاری می‌تواند ما را از شر این بیماری راحت کند، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

ملانوری افزود: آمار بالای ابتلاها در شرایط فعلی مربوط به عادی‌انگاری‌های اواخر سال گذشته است و تبعات مسافرت‌های نوروزی طی یکی دو هفته آینده بروز می‌کند.

وی گفت: توقع این است که با تقویت طرح شهید سلیمانی به مدیریت بیماری کمک کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی سپس به مسایل توسعه‌ای استان و کشور ورود کرد و گفت: اگر به دنبال بهره‌برداری درست از ذخایر، رفاه بیشتر مردم و توسعه هستیم باید از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این توان در اختیار مردم و بخش خصوصی است و ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال استفاده از این ظرفیت و توان در توسعه خراسان جنوبی هستیم.

ملانوری گفت: ترویج تفکر توسعه‌ای بین آحاد مردم، بهترین راهکار برای کمک به توسعه است.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، تعدادی از فعالان بسیج ادارات و کارخانه‌های استان تجلیل شدند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین