اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی


اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- اهدای یک گلیم به موزه مردم شناسی مهاباد، پلمب پنج واحد صنفی متخلف در این شهرستان و همچنین دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در سردشت از جمله خبرهای کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک گلیم قدیمی ۵۰ ساله که توسط یک بانوی هنرمند مهابادی بافته شده است از طرف پسر وی به موزه اهدا شد.

ناصر صدفی با قدردانی از این شهروند مهابادی برای اهدای این گلیم به موزه مردم شناسی حمام میرزارسول مهاباد افزود: همه دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند در صورت تمایل اشیای قدیمی خود را به این موزه اهدا کنند تا با نام خود به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد بوده که پس از مرمت و بازسازی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است؛ این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی‌گردد توسط شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

پنج واحد صنفی متخلف در مهاباد پلمب شدند

مسوول نظارت و بازرسی اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: پنج واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام نوروز پلمب شدند.

یوسف شریف زاده افزود: این واحدها شامل تالار پذیرایی، غذاخوری، قلیان سرا و کلوپ بازی بود.

وی اضافه کرد: در طول تعطیلات نوروز یک اکیپ بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت محیط و اتاق اصناف در قالب تیم‌های سه نفره در این شهرستان تشکیل شده و روزانه بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان نظارت می‌کردند.

مسوول نظارت و بازرسی اتاق اصناف مهاباد اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۲۴ یا تلفن ۴۲۴۴۹۹۷۵ واحد اصناف مهاباد تخلفات صنفی را گزارش دهند.

سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در سردشت دستگیر شد

فرمانده انتظامی سردشت گفت: یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار محتویات داخل خودرو با هوشیاری ماموران این انتظامی در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ موسی بهاری اضافه کرد: پس از اطلاع از افزایش سرقت وسایل داخل خودرو در سردشت، موضوع در اولویت ماموران سردشت قرار گرفت و بر این اساس با گسترش چتر اطلاعاتی و پلیسی یک نفر به هویت معلوم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ظهیریان بیان کرد: پس از بازجویی از متهم وی به ۱۳ فقره سرقت به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

وی همچنین گفت: در این ارتباط ۲ نفر مالخر نیز شناسایی شده اند که دستگیری آنان هم در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ بهاری با بیان توصیه های امنیتی برای شهروندان گفت: هرگز کیف دستی، تلفن همراه، پول و سایر اقلام با ارزش را جلوی دید در داخل خودرو قرار ندهید.

مهاباد و سردشت از شهرهای مرزی شمال غرب کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه