تحولات اساسی در ساختار علمی، ادبی و اجتماعی پلیس


تحولات اساسی در ساختار علمی، ادبی و اجتماعی پلیس

فرمانده انتظامی استان یزد در یادداشتی نوشت: «امروز با گذشت بیش از40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، شاهد تحولات بنیادین در ساختار علمی، ادبی، رفتاری و اجتماعی پلیس هستیم.»

سرتیپ دوم پاسدار «عباسعلی بهدانی فرد» در این یاددداشت می‌نویسد؛ «در حالی وارد سال ۱۴۰۰ می‌شویم که یک قرن از حضور پلیس به عنوان نیروی برقرار کننده نظم و امنیت در کشور می‌گذرد؛ در کشوری که در سالیان قبل از انقلاب دستخوش تغییر و تحولات و ناملایمات بسیار زیادی بوده و اجانب چشم طمع به ثروت ملی آن دوخته‌اند.

اما امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب شاهد تحولات بنیادین در ساختار علمی، ادبی، رفتاری و اجتماعی پلیس هستیم.

نیروی انتظامی در حال حاضر به عنوان یکی از سازمان های پاسخگو و خدمت رسان در زمینه برقراری نظم و امنیت جامعه به شمار می رود و یکی از ارکان اصلی تامین کننده نظم و امنیت در جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود.

در سالیان اخیر تحولات اساسی در پلیس باعث شده که این نیرو علاوه بر پاسخگویی، دانش بنیانی را نیز در دستور کار خود قرار داده و به سازمانی علمی و فنی در زمینه های کشف جرم و پیشگیری از آسیبب های اجتماعی مبدل گردد و مقالات علمی گوناگونی را ارائه و به چاپ برساند.

امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کلام مقام معظم رهبری مبنی بر "اقتدار توام با رافت و صمیمیت" را سرلوحه کار خود قرار داده و با اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) توانسته امنیت را به خوبی در اقصی نقاط کشور جاری و ساری سازد.

در حال حاضر اقدامات صورت گرفته در ناجا در زمینه های فرهنگی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی باعث شده که مشارکت مردمی در تولید امنیت بیش از پیش افزایش یابد و به تبع آن شاهد افزایش احساس امنیت در سطح جامعه باشیم.

در سالیان اخیر دشمن با توطئه های گوناگون و استفاده از فضای افسار گریخته مجازی سعی در ایجاد فاصله بین اقشار مردمی و نیروهای انتظامی داشته که به حول و قوه الهی تمامی این فتنه ها با هوشمندی و درایت مسئولان ناجا و بصیرت و روشن بینی مردم، نقش برآب شده است.

پلیس مقتدر و هوشمند با استفاده از تجهیزات نوین علمی و فناورانه با حضور در دورترین نقاط صفر مرزی تا مرکزی ترین و حساس ترین نقاط کشور امنیت مردم را تامین کرده و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

پلیس در تراز جمهوری اسلامی بدون توجه به خواسته های فردی، سیاسی، گروهی و جناحی و سلایق مختلف، جان خود را در راه حراست از امنیت تک تک افراد جامعه در طبق اخلاص قرار داده و در صحنه ها و حوادث گوناگون از جمله کمک به افراد نیازمند، سیل زده و زلزله زدگان حضور یافته و نقش آفرینی کرده است.

از برکات پیروی انقلاب اسلامی را می توان این برشمرد که پلیس زورگو و قدرت طلب شاهنشاهی را به سربازان واقعی امام زمان(عج) و یاوران مظلوم و سد محکمی در برابر هنجارشکنان جامعه تبدیل کرده است.

امیدوارم در سال جدید با همکاری بیش از پیش سازمان ها و دستگاه های دخیل در امر امنیت و همچنین همراهی مردم، شاهد افزایش امنیت در جای جای کشور پهناور ایران اسلامی باشیم.

انشاءالله با یاری خداوند متعال و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیروی انتظامی در برخورد با جرایمی همچون سرقت، اعتیاد، موادمخدر و سایر جرائم که نگرانی و دغدغه خانواده‌ها را فراهم کرده، گام‌های موثری را بردارد و ماموران پلیس بتوانند به عنوان سرباز ولایت، خدمتگذار خوبی برای مردم شریف ایران اسلامی باشند.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟