بودجه 1400 برای توسعه سیستان و بلوچستان مناسب است


بودجه 1400 برای توسعه سیستان و بلوچستان مناسب است

چابهار - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال 1400 اعتبار مناسبی برای محرومیت‌زدایی، تامین آب، بهداشت و درمان، راه روستایی، کریدور چابهار به میلک و اجرای طرح‌های هادی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرده است.

معین‌الدین سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش‌های مجمع نمایندگان استان و همراهی نمایندگان مردم حوزه انتخابیه زابل و ایرانشهر بودجه خوبی به توسعه بخش‌های یاد شده سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان جهش‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری شاهد اختصاص یکهزار و ۴۳۴ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی، ۷۸۱ میلیارد تومان برای راه روستایی، ۶۷۰ میلیارد تومان برای محور چابهار به میلک و اختصاص یکهزار و ۶۵ میلیارد تومان به تامین آب آشامیدنی هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم با حفظ اتحاد و انسجام بین نمایندگان استان سیستان و بلوچستان سالی سرشار از تلاش و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر برای مردم داشته باشیم.

سعیدی تصریح کرد: از اینکه ردیف اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار و ۳۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی پلان تخصیص پیدا کرد بسیار خرسندیم چرا که امید داریم بعد از سال‌ها انتظار بخشی از مشکلات و کمبود شاخص‌های سلامت جبران شود.

وی بیان داشت: مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر متعهد شدند بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی پلان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

بخش پلان از توابع شهرستان چابهار است و تا مرکز این شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

پلان ۳۴ هزار نفر جمعیت، ۱۱۴ روستا، یک دهستان و فاصله آخرین روستای آن تا مرکز شهرستان ۱۱۰ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)