ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم


ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با انجام یک هزار و 985 تست کرونا در روز 21 فروردین‌ماه، آمار بی‌سابقه‌ای در نمونه‌گیری کرونا در این استان ثبت شد.

سیامک محبی در این زمینه و در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تنها چهار روز پس از قرار گرفتن قم در شرایط قرمز کرونایی و افزایش آسانسوری تعداد موارد ابتلا به بیماری، با پیگیری موارد مثبت کرونا و رهگیری اطرافیان در تماس با بیماران تعداد یک هزار و ۴۲۶ تست تشخیص سریع کرونا توسط تیم‌های مراقبتی مرکز بهداشت انجام شد.

وی اضافه کرد: این تست‌ها منجر به شناسایی ۱۵۵ مورد بیمار بدون علامت گردید که همگی با آموزش‌های لازم به قرنطینه خانگی توصیه شدند.

به گفته وی، در این روز همچنین تعداد ۶۵۰ تست pcr در مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌ها انجام شد که بدین ترتیب مجموع تست‌های انجام شده به آمار بی‌سابقه یک هزار و ۹۸۵ مورد رسید.

محبی تاکید کرد: بهترین راه کنترل بیماری و جلوگیری از گسترش ویروس علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراجعه به مراکز درمان سرپایی کرونا به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا و انجام قرنطینه خانگی در صورت تشخیص و توصیه پزشک و کارشناسان مرکز بهداشت می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)