اجرای طرح‌های تولیدی و گردشگری در روستاها تسهیل می شود


اجرای طرح‌های تولیدی و گردشگری در روستاها  تسهیل می شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در راستای شعار امسال در خصوص مانع زدایی از موانع تولید اجرای طرح های تولیدی و گردشگری در روستاها تسهیل می شود.

فرهاد سبحانی در نشست خبری خود بصورت ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران حمایت از طرح‌های بوم گردی و احداث واحدهای تولیدی در روستاها را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ۷ تسهیل گر در روستای شاهرود جهت شناسایی طرح‌های مناسب و قابل بازده در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در صورتی که واحد تولیدی و یا گردشگری مشکلات زیست محیطی نداشته باشند حمایت های لازم از آنها به عمل می آید.


سبحانی با بیان اینکه روستاییان گرایش کمتری به دریافت سند تک برگی دارند، ادامه داد: تمام تلاش خود را بکار میبریم تا در سال پیش رو بتوانیم با همکاری دهیاری‌ها و اداره ثبت احوال تمامی زمین‌های روستاهای استان اردبیل را دارای سند تک برگ و معتبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۲۶ روستا، سند تک برگی دریافت کرده اند، گفت: امیدواریم سایر روستاییان نیز با مراجعه به بنیاد مسکن نسبت به دریافت سند تک برگی خود اقدام نمایند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در برخی از روستاهای شهرستان مشگین شهر مشکلات تعیین وضعیت زمین و یا بازسازی خانه‌های مسکونی و حادثه دیده وجود دارد که در اسرع وقت با توجه به حریم رودخانه تعیین و تکلیف و وام مورد نیاز جهت ساخت و ساز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.


سبحانی با بیان اینکه قرارداد ۳۵۰۰ متقاضی وام مسکن در سال ۹۹ با بانک‌ها ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند تحت پوشش بنیاد مسکن قرار گیرند و وام و امکانات لازم برای انها ارائه شود ولی در شهرهای بزرگ‌تر اقدامات و مسئولیت حاشیه شهر بر عهده راه و شهرسازی است.

وی تسهیلات ارائه شد در سال گذشته را تیز یادآور شد و گفت: سهمیه سال ۹۹ بیش از ۵ هزار واحد بوده که از این تعداد ۴۵۰۰ متقاضی به بانک معرفی و تاکنون ۳۵۰۰ متقاضی مسکن نیز با بانک عقد قرارداد رسمی دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه با اشاره به طرح های هادی روستایی نیز خاطرنشان کرد: این طرح در ۴۷۰ روستا به اتمام رسیده و در ۲۱۲ روستا نیز طرح‌های بازنگری انجام گرفته و۶۲ روستا نیز در دست اقدام می باشد.

سبحانی به مقاوم سازی بیش از ۶۱ درصد مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۸ هزار عقد قرارداد انجام و در این راستا بیش از ۴ هزار نفر نیز در سال ۱۴۰۰ وام مقاوم سازی مسکن را دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در خصوص مسکن ملی در استان نیز یاد آور شد: برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت یک هزار و ۵۲۰ واحدی مشخص شده است که در شهرستان پارس آباد تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر اقدام کرده اند.
به گفته برای این طرح در شهرستان خلخال ۱۴۰ نفر، شهرستان نمین ۱۲ نفر، شهرستان مشگین شهر ۱۶۰ نفر و شهرستان نیر ۵۹ نفر اقدام به تشکیل پرونده و ثبت نام کرده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس عجیب از فریبا نادری: وقتی ادای مادرشوهرشو درمیاره + فیلم