استاندار خراسان رضوی: ترمزهای توسعه استان باید شناسایی شوند


استاندار خراسان رضوی: ترمزهای توسعه استان باید شناسایی شوند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: افرادی که از حرکت رو به توسعه استان ممانعت می‌کنند، باید شناسایی و معرفی شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای انجمن های صنایع همگن - خانه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: دبیرخانه کمیته «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در استانداری خراسان رضوی ایجاد شده است که در آن مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی و در ۲ بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: مشکلاتی که نیاز به اصلاح قانون و مصوبه دارد، به این کمیته معرفی می‌شود تا برای رفع مشکلاتی که قابل حل است اقدام لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی، بخش معدن را از پیشران‌های اصلی توسعه استان برشمرد و افزود: کار کردن در بخش معدن توان و همت بسیار زیادی را می‌طلبد.
معتمدیان افزود: عمده‌ترین موانع پیش روی توسعه معدنی استان مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست است که با حل آن‌ می‌توان شاهد جهش مطلوبی در حوزه تولید بود.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به مشهد گفت: در این سفر کمک‌های فنی و اعتباری مطلوبی به استان تعلق گرفت که از جمله در حوزه راه هشت هزار میلیارد ریال و در بخش آبرسانی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار دریافت شده‌ است.
فراخوان برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و تصمیم گیری برای حل آنها، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات واحدهای اقتصادی، تامین مالی واحدهای اقتصادی از محل تفاهم‌نامه سفر جهانگیری برای طرح‌های اولویت‌دار استان، تخصیص و تامین مسائل ارزی و احصای آن‌ها، ایجاد شهرک صنعتی پوشاک و تسهیل و روان سازی مسائل حوزه معدن از جمله مباحث و مصوبات این جلسه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...