پنج هزار و 72نفر برای شورای روستایی خراسان شمالی نامنویسی کردند


پنج هزار و 72نفر برای شورای روستایی خراسان شمالی نامنویسی کردند

بجنورد-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای و عشایری استان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 72 نفر برای شوراهای روستایی و عشایری این استان نامنویسی کردند.

هادی رجایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون مدارک پنج هزار و ۱۰ نفر از این داوطلبان پس از بررسی در فرمانداری ها به تایید رسید و مابقی نیز در دست بررسی قرار دارد.
وی اضافه کرد : براساس آمار ۷۴۷ روستای خراسان شمالی واجد شرایط برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری هستند که تعداد داوطلبان در تمامی این روستاها به حد نصاب رسیده است.
وی میانگین داوطلب برای هر صندلی شوراهای اسلامی روستایی و عشایری در این استان را حدود ۶.۷ درصد اعلام کرد.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی اضافه کرد : بیشترین داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری مربوط به شهرستان شیروان با ۹۸۵ نفر و کمترین نیز مربوط به گرمه با ۱۱۳ داوطلب ثبت نامی است.
وی آمار داوطلبان ثبت نامی را برای هفت شهرستان دیگر خراسان شمالی به ترتیب ۹۱۳ بجنورد ، ۹۸۵ نفر شیروان، ۹۶۰ نفر اسفراین، ۸۳۰ در مانه و سملقان، ۴۸۸ نفر فاروج، ۴۶۵ نفر در راز و جرگلان، ۲۵۸ نفر در جاجرم و ۱۱۳ نفر گرمه اعلام کرد.
رجایی نیا اظهارداشت : از مجموع داوطلبان ثبت نامی حدود ۵.۸ درصد ( ۲۵۸ نفر ) را بانوان و ۹۴.۲ درصد ( چهار هزار و ۷۵۳) نیز مردان تشکیل می دهند و بیشترین گروه سنی داوطلبان نیز بین ۴۱ تا ۴۵ سال است.
به گفته وی ۴۲ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان خراسان شمالی به کشاورز هستند.
وی اضافه کرد : همچنین یک هزار و ۳۹۵ نفر از این افراد نیز حداقل برای یک دوره سابقه عضویت در شوراها را در کارنامه شان دارند.

استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارائه خدمات دندانپزشکی به محرومان خراسان شمالی توسط بنیاد احسان