اگر خاطرتان باشد تابستان سال پیش و با تبدیل شدن نیکولا به شرکتی سهامی عام همه از آن به عنوان رقیب بزرگ تسلا نام میبردند؛ اما همه اینها به گذشته تعلق دارد. مشکلات نیکولا از زمان متهم شدن به کلاهبرداری تمامی ندارد. شرکت هیندنبرگ که این اتهام را به نیکولا زده بود اخیراً نیز گزارشهای لوردزتاون موتورز را زیر سؤال برده و گفته این شرکت آمار پیشفروش خود را غیرواقعی اعلام کرده تا سرمایهگذاران را گمراه کند.
اتهامات هیندنبرگ باعث شد مؤسس و رئیس نیکولا استعفا دهد و جنرال موتورز نیز از توافق ۲ میلیارد دلاری سرمایهگذاری برای تولید پیکاپ نیکولا بجر کنار کشید و این خودرو راهی به خط تولید نیافت. جنرال موتورز از آن زمان تاکنون به دنبال یک توافق متفاوت بوده و میخواهد سیستمهای سلول سوختی کامیونهای نیکولا را تأمین کند.
توافق دیگر نیکولا با شرکت حمل زبالهی Republic Services نیز لغو شده است. رویترز گزارش داده وضعیت نیکولا پس از ترک جِس اشنایدر به عنوان مهندس ارشد توسعه سیستمهای سلول سوختی از این شرکت بدتر هم شده است. این خبر تنها چند هفته پس از اعتراف نیکولا و میلتون به انتشار بیانیههای نادرست رخ داده است. ترک شرکت توسط اشنایدر باعث افت ۵ درصدی ارزش سهام نیکولا شده است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر حدود ۵ میلیارد دلار میباشد.
در یک خبر جالب دیگر گفته شده میلتون یکبار دیگر بیش از ۳.۵ میلیون سهم خود در کمپانی نیکولا را با ارزش حدود ۴۸.۶ میلیون دلار فروخته است. موضوع عجیب اینکه میلتون بجای پول سرویسهایی را دریافت خواهد کرد.
میلتون هنوز هم ۷۹ میلیون سهم نیکولا را در اختیار دارد اما فروش سهام یاد شده امری غیرعادی تلقی میشود زیرا او اساساً سهامش را به خریداری مرموز فروخته است. واضح است که میلتون بهطور کامل با نیکولا قطع رابطه نکرده اما میزان سهام او ارزش تعیین کنندهای ندارد. بدون تولید انبوه خودرویی همچون بجر، نیکولا کمپانی بسیار متفاوتی خواهد بود.
نیکولا برای روبهراه کردن کارها به دنبال توافق با شبکه سرویس RIG300 است تا محصولات خود را به این شرکت عرضه کند. شرکت یاد شده دارای مراکز سرویس و نگهداری کامیونهای سنگین میباشد.