900 خانوار روستایی در 10 روستای خراسان ‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند


900 خانوار روستایی در 10 روستای خراسان ‌جنوبی از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 900 خانوار روستایی در 10 روستای استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مصطفی بهی، امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین به رسانه‌ها اعلام کرد: در یک ماه اخیر با راه‌اندازی چهار سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برای مردم ۱۰ روستای استان فراهم شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ارائه فناوری نسل چهار همراه در این سایت‌ها افزود: با اجرای این چهار سایت در روستاهای خوان شهرستان درمیان و رقه، اصفاک و نیگنان شهرستان بشرویه، این روستاها و روستاهای اقماری آنها با جمعیت ۹۰۰ خانوار از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به برنامه توسعه شبکه همراه روستایی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این با راه‌اندازی یک سایت نسل دو در روستای کنگان شهرستان سربیشه، ۱۲۲ خانوار این روستا و روستای زولسک از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرای این سایت‌ها ۱۱ میلیارد تومان از این محل هزینه شده است.

استان خراسان جنوبی دارای هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه است که ۹۱۸ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه مکلف شد که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم به این شبکه متصل می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری