482 واحد مسکونی به خانواده‌های 2 معلولی خراسان شمالی واگذار شد


482 واحد مسکونی به خانواده‌های 2 معلولی خراسان شمالی واگذار شد

بجنورد- ایرنا- معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: 235 واحد مسکونی شهری و 247 واحد روستایی در 6 سال گذشته به مددجویان 2 معلولی تحت حمایت این نهاد حمایتی در استان واگذار شد.

جواد ابرغم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح مسکن خانوارهای ۲ معلولی سال ۹۴ در قالب تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه بین سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز کشور منعقد و سهمیه ای برای هر استان در بخش روستایی و شهری نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: سهمیه خراسان شمالی در بخش روستایی ۲۹۳ واحد و در بخش شهری نیز ۳۳۶ واحد بود که ۴۸۲ واحد از این تعداد واگذار شده است و مابقی نیز در مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری قرار دارد و امیدواریم که امسال تکمیل و واگذار شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان شمالی در مورد نحوه ارائه تسهیلات نیز گفت: هر مددجوی ۲معلولی شهری مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و روستایی ۸۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در سال گذشته دریافت کردند و زمین این واحدهای روستایی به صورت رایگان واگذار شد.

وی در مورد کمک های دستگاه های ذیربط نیز عنوان کرد: بر این اساس بنیاد مستضعفان از ابتدای اجرای این طرح در حدود هفت میلیارد تومان، بهزیستی چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بنیاد مسکن ۲۰۰ میلیون تومان، انجمن خیرین مسکن ساز ۷۰۰ میلیون تومان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن ۲ معلولی کمک کردند.

افزایش ۱۸.۷ درصدی مشارکت‌های مردمی

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: مشارکت‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی مراکز دولتی، غیردولتی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی استان در سال گذشته بالغ بر ۲۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بود که نسبت به سال ماقبل آن ۱۸.۷ درصد افزایش یافت.

ابرغم از جمله دلایل رشد مشارکت های مردمی و خیران را شرایط کرونایی کشور و همچنین اجرای طرح هایی مانند طرح ایران همدل و پازل همدلی دانست.

۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری