فرماندار مهاباد: ارتش در همه شرایط برای خدمت به مردم پیشگام است


فرماندار مهاباد: ارتش در همه شرایط برای خدمت به مردم پیشگام است

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به خدمات و از خودگذشتگی‌های ارتش برای اقتدار نظام گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی برای خدمت به مردم پیشگام بوده است.

عارف خدرلو روز یکشنبه در آیین رژه خودرویی بزرگداشت روز ارتش در پادگان تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده مهاباد افزود: ارتش به عنوان بازوی ولایت و قدرتی بی‌ادعا هرجا نظام احساس کند کشور در هر بخشی به آن نیاز دارد، بدون هیچ گونه چشم داشتی برای خدمت رسانی وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: ارتشیان در کنار سایر نیروهای نظامی، مردمی و دولت در عرصه‌های مختلف نیز عملکرد ارزشمندی داشته‌ که نمونه بارز آن تلاش های ارزنده این سلحشوران مقتدر در مسیر پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کروناست که مردم قدرشناس این شهرستان هرگز زحمات آنان را فراموش نمی‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد روز ۲۹ فروردین را یادگار امام راحل دانست و گفت: در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند، بحث انحلال ارتش را مطرح کردند ولی امام خمینی (ره) برابر آنان ایستاد و ارتش را "امید ملت" لقب داده و روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

خدرلو اضافه کرد: امروز با همت و تلاش نیروهای مسلح، ایران اسلامی یکی از امن ترین مناطق غرب آسیا و جهان است که این ثبات امنیت، ایران را به پایگاهی برای عدالت خواهان و آزادی طلبان تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون و مرهون مجاهدت، رشادت و تلاش های مستمر نیروهای مسلح است و ملت ایران همواره قدردان این نیروهاست.

به گزارش ایرنا، فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بود که امام خمینی (ره) در حمایت از نیروهای ارتش روز ۲۹ فرورین را روز ارتش نامگذاری و در پیامی تاریخی اعلام کردند: "اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است".

آیین رژه ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی امسال به دلیل شیوع دوباره بیماری کرونا به صورت خودرویی و با شعار "مدافعان وطن؛ یاوران سلامت" در پادگان‌های ارتش سراسر کشور برگزار شد.

تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد جمعی لشکر پیاده ۶۴ ارومیه است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا