مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است 


مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است 

ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ، مواد مخدر را پایه و اساس بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در هر بخش و گروه باید رصد و کنترل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران حسین حسن نژاد امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم مشارکت جدی کارفرمایان و مدیران واحدهای کارگری و صنعتی برای کنترل نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در حوزه کارگری تاکید کرد و افزود: توجه به سلامت و بهداشت وایمنی کارگران نیز باید مورد توجه کارفرمایان و مدیران قرار گیرد و نهادهای مسئول دولتی و بخش های صنفی در این زمینه پای کار بیایند.

وی بر کنترل نرخ تمایل به مصرف مواد مخدر و اقدامات لازم برای تغییر نگاه و فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه تاکید کرد و گفت : به موازات اقدامات مقابله ای می بایست اقدامات پیشگیری و درمان هم تقویت شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران بر بررسی افزایش سطح مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان و محیط های دانشگاهی تاکید کرد و گفت که از ظرفیت اساتید و مشاوران برای بهبود وضعیت مواد مخدر در استان استفاده شود.
حسن نژاد افزود: بسیاری از خانواده های معتادان تمایل به مداخله دارند و ضرورت دارد نسبت به پدیده اعتیاد حساسیت لازم ایجاد شود تا زمینه مشارکت مردم برای تحقق وظیفه شهروندی و اقدامات پیشگیرانه فراهم شود .
معاون استاندار مازندران با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاهای کاشف در راستای افزایش کشفیات مواد مخدر در استان طی سال ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ گفت : باید با خرده فروشان مواد مخدر برخورد جدی و همه جانبه شود و دستگاه قضایی نیز می بایست میزان خطر پذیری عرضه مواد مخدر را افزایش دهد.
وی بر مبارزه هوشمندانه با مواد مخدر با اولویت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: دستگیری بیش از ۶ هزار خرده فروش مواد مخدر در سال ۱۳۹۹ در مازندران بیانگر آن است که برخوردها باید بازدارنده و جدی تر باشد .
حسن نژاد همچنین از آموزش و پرورش خواست تا با بهره گیری از شبکه شاد و فضای مجازی زمینه ارتقاء دانش اعتیاد خانواده ها و دانش آموزان را بیش از گذشته فراهم نماید و در این زمینه پیامهای اثر گذار برای ایجاد حساسیت در خانواده ها تهیه و منتشر شود .
در این جلسه احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از کشف بیش از ۶ تن و ۸۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روانگردانها و شناسایی و انهدام ۷۷ باند قاچاق مواد مخدر در سال ۹۹ در مازندران خبر داد و گفت : در همین مدت۱۱هزار و ۸۳۴ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در قالب اجرای ۲هزارو ۴۱۵ طرح و عملیات دستگیر شدند .
مظفری رصد و کنترل نرخ شیوع مواد مخدر و کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر را در قالب توجه به اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر و توسعه فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد و اجرای گسترده طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی ، محیط کارگری و صنعتی و تحقق برنامه یاریگران ورزش با بهره گیری از ظرفیت کانونها وتشکلهای ورزشی و جوانان را از جمله برنامه های محوری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران در سال ۱۴۰۰ در مازندران برشمرد.

نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مشارکت ویدئو کنفرانسی تمامی فرمانداران واعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها در ساری برگزار شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی