بررسی عملکرد منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در مجلس


بررسی عملکرد منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در مجلس

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد منابع و مصارف سال گذشته صندوق توسعه ملی با حضور مدیرعامل آن در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز با حضور «مرتضی شهیدزاده» رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ این صندوق از سوی سایر اعضای کمیسیون بررسی شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تاکید کرد: صندوق توسعه ملی براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنج ساله پنجم توسعه با هدف تبدیل منابع مختلف کشور به ثروت‌های پایدار در قالب تسهیلات به بخش‌های غیر دولتی تشکیل شد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه مطابق نخستین مصوبه حدود ۲۰ درصد از منابع حاصل از فروش نفت به صندوق واریز می‌شد، گفت: هر سال میزان درصد این مبلغ افزایش پیدا می‌کرد که در سال ۱۴۰۰ سهم صندوق توسعه ملی به ۳۸ درصد رسید.

وی ادامه داد: منابع نفتی با ذخیره‌سازی در صندوق برای سرمایه‌گذاری های مولد هزینه می‌شود و در اصل برنامه تسهیلات به بخش خصوصی به ویژه در مناطق غیرتوسعه یافته با نرخ سود کمتری پرداخت می‌شود.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: بعد از پایان گزارش مدیرعامل صندوق توسعه ملی، نمایندگان پیشنهادات و سوالات خود را با هدف ارتقا کارکرد صندوق و نحوه بازگشت بدهی‌های دولت به آن مطرح کردند. بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت بدهی در اختیار دولت قرار دارد و قرار شده، امسال دولت بدهی‌های خود را به این صندوق بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل