بایننس بیش از 600 میلیون دلار توکن BNB را سوزاند


بایننس بیش از 600 میلیون دلار توکن BNB را سوزاند

صرافی بایننس اعلام کرد که برای پانزدهمین بار توکن‌های BNB را سوزانده و موجودی این توکن را به 169 میلیون BNB رسانده است.

به‌گزارش بیتکوینیست، اوایل این هفته صرافی بایننس با انتشار پستی اعلام کرده است برای بار پانزدهم به سوزاندن توکن اقدام کرده و ۱٫۱ میلیون توکن BNB را سوزانده است. در آن زمان، ارزش این میزان توکن معادل ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. با این کار تعداد موجودی BNB از ۱۷۰ میلیون به ۱۶۹ میلیون توکن BNB کاهش یافته است.

سوزاندن کوین (Coin Burning) چیست؟

سوزاندن کوین فرایندی است که در آن توکن‌های درگردش حذف می‌شود و تعداد کل موجودی درگردش آن کوین کاهش می‌یابد. این کار باعث کاهش فشار تورمی می‌شود. موجودی محدود اغلب موجب تحرک مثبت در قیمت می‌شود که به‌نفع صرافی بایننس و دارندگان توکن BNB است.

طبق اینفوگرافیک منتشر‌شده بایننس، سوزاندن ۱٫۱ میلیون توکن BNB تنها ۰٫۶۵ درصد از توکن‌های موجود را کاهش داده است که درمقایسه‌با دفعه‌ی پیش که ۱٫۸۱ درصد بود، بسیار کمتر است. اگرچه مقدار توکن‌های سوزانده‌شده از دفعه‌ی قبل کمتر است، ارزش دلاری‌اش قطعا بیشترین مقدار در تمامی نوبت‌های سوزاندن بوده؛ چراکه ارزش توکن BNB درمقایسه‌با دفعه‌ی قبل افزایش درخورتوجهی یافته است.

بایننس بیش از 600 میلیون دلار توکن BNB را سوزاند

با ظهور اسمارت‌چین بایننس (BCS) و حوزه‌ی دیفای، ارزش BNB در سال گذشته افزایشی ۲،۸۰۰ درصدی تجربه کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس می‌گوید:

موارد استفاده از BNB در صدها اپلیکیشن روی پلتفرم‌ها و پروژه‌های مختلف در اکوسیستم رمزارز توسعه یافته است. از آن [BNB] برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های Binance.com ،Binance DEX ،Binance Chain و BSC استفاده می‌شود. با رشد BSC، افراد بیشتری از BNB استفاده می‌کنند و هرچه کاربرد بیشتری پیدا کند، ارزشش بیشتر خواهد شد.

بایننس بیش از 600 میلیون دلار توکن BNB را سوزاند

مقایسه تأثیرات سوزاندن کوین در قیمت BNB در ۱۴ نوبت پیش

از نوبت پیش که سوزاندن توکن انجام شد، قیمت BNB افزایشی ۱۶٫۸ برابری تجربه کرده است. رشد خیر‌ه‌کننده‌ی قیمت این توکن از ۱۵ به ۴۳۰ دلار در یک سال موجب شد که ارزش بازار BNB به بیش از ۹۰ میلیارد دلار در زمان اوجش برسد و این توکن به سومین رمزارز بزرگ بعد از بیت کوین و اتریوم تبدیل شود. با وجود سقوط ۳۰ درصدی اخیر توکن BNB، این توکن یکی از پیشروهای بازار ارزهای دیجیتال است.

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی