تشدید نظارت انگلیس بر کارکنان دولت‌های خارجی


تشدید نظارت انگلیس بر کارکنان دولت‌های خارجی

خبرگزاری آریا- انگلیس در تلاش است نظارت بر کارکنان دولت های خارجی در این کشور را افزایش دهد.

تشدید نظارت انگلیس بر کارکنان دولت‌های خارجی
خبرگزاری آریا- انگلیس در تلاش است نظارت بر کارکنان دولت های خارجی در این کشور را افزایش دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس دولت بزودی از لایحه‌ای رونمایی می‌کند که بر اساس آن افردی که برای دولت‌های خارجی کار می‌کنند باید مشخصات کامل و نوع فعالیت خود را در سامانه‌ای مشخص برای این منظور ثبت کنند.
بر اساس این لایحه چنانچه افراد اطلاعات و نوع فعالیت خود را در ارتباط با دولت خارجی ثبت نکنند مرتکب جرم می‌شوند. دولت انگلیس هدف از اجرای این طرح را مقابله با فعالیت‌های جاسوسی و خصمانه علیه این کشور اعلام کرد. به گفته کارشناسان، دولت انگلیس در رویکرد جدید قصد دارد دست خود را برای شناسایی و اخراج جاسوسان و افرادی که به زعم آنان علیه منافع آنان اقدام می‌کنند باز کند تا بتواند با سهولت بیشتری آنان را اخراج کند و یا تحت تعقیب قرار دهد.
روزنامه گاردین نوشت جزئیات این طرح قرار است در نطق سالانه ملکه که در دولت تهیه می‌شود بیان شود. وزارت کشور انگلیس این لایحه را مشابه اقدامات برخی متحدان این کشور از جمله ایالات متحده امریکا و استرالیا اعلام کرده است.
رسانه‌های انگلیسی به نقل از برخی مقامات این کشور، اقدام یاد شده را گامی برای مقابله با مداخلات خارجی در این کشور به ویژه دولت‌های روسیه و چین می‌دانند.
وزارتخارجه انگلیس هفته پیش اندره کلین سفیر روسیه در این کشور را به علت انچه که فعالیت‌های مخرب و حملات سایبری روسیه علیه انگلیس و نیز تحرکات نظامی در مرز اوکراین توصیف شد احضار کرد. روسیه، اما هر گونه دخالت و نیز حملات سایبری مورد نظر لندن و نیز اقدامات خصمانه علیه کشور‌های همسایه را رد کرد.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده دولت انگلیس همچنین قصد دارد دستش را برای انجام اقدامات علیه افراد انگلیسی و غیر انگلیسی که در خارج از خاک انگلیس نیز علیه منافع این کشور اقدام می‌کنند نیز باز‌تر کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست مردم، مجلس را تکمیل کنند