200 بیمار کووید 19 در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری است


200 بیمار کووید 19 در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هم اکنون 200 بیمار کووید در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری هستند و این بیمارستان هنوز یک بیمار فوتی کووید 19 در پیک چهارم نداشته است.

‍ به گزارش ایرنا دکتر" محمدرضا نیکبخت" روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: راه اندازی درمانگاه های سرپایی در استان مطلوب بوده است و در اسرع وقت بیماران کرونایی از نظر نیاز به بستری تهیه دارو و درمان به موقع تعیین تکلیف می شود.

وی اظهار داشت: راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته و حضور پزشک دوم برای شیفت عصر برای تعیین تکلیف بیماران کووید ۱۹ تاثیر گذار است و راه اندازی ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز از قبل باعث شد که در پیک چهارم با مشکل خاصی روبرو نشویم.
دکتر نیکبخت ادامه داد: نحوه ی مراقبت از بیماران کووید ۱۹ تامین به موقع دارو و اکسیژن وجود پزشک متخصص مقیمی و حضور به موقع کادر درمان بالای سر بیمار جدی گرفتن کرونا و بررسی وضعیت بیمار باعث شده است که میزان مرگ و میرها کاهش یابد به گونه ای که تلاش همه قابل ستایش است و باید دیگران از تجربیات تیم درمانی بیمارستان شهدای عشایر استفاده نمایند.
وی بیان کرد: روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با تلاش همکاران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بتوانیم از این مرحله هم بگذریم و پیک چهارم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۹۶ هزار و ۵۳۸ نفر تعداد قربانیان این ویروس به یکهزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

هم اکنون تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهید حاج قاسم سلیمانی نماد بارز ولایتمداری و مردم داری بود