هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت


هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع اعتبارات مصوب سال 99 استان، یک هزار و 400 میلیارد تومان تخصیص یافت.

علی شهریارپور عصر سه‌شنبه در نشست با تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان افزود: کل بودجه استان در سال گذشته از محل منابع ملی، استانی و قانون اعتبارات متوازن و نفت یک هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۵ درصد آن تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیز با تلاش مسوولان و سفر مقامات ارشد دولت به استان از جمله رییس سازمان برنامه و بودجه برای مصوب شد که از این میزان نیز ۷۵۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که در مجموع از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به استان تخصیص یافت.

شهریارپور تخصیص اعتبارات سال گذشته را نسبت به سال‌های قبل از آن بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: عملکرد اعتبارات استان در سال ۹۹ در مقایسه با سال‌های گذشته آن رشد سه برابری داشته است و در هیچ سالی مانند سال گذشته اعتبارات استان از رشد بالایی برخوردار نبوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و مهم استان جذب شده است، اظهار داشت: طرح آبرسانی بن به بروجن، راه‌آهن و طرح‌های راهسازی از جمله چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان از جمله این طرح‌ها است.

شهریارپور در عین حال از وجود ۷۳۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکیه بر اعتبارات دولتی در حدود ۱۰ سال طول می‌کشد تا این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های بسیاری در حوزه زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: به طور نمونه در تمامی شهرستان‌های استان جاده‌های ارتباطی در حال احداث است که این موضوع می‌تواند بخش‌های مختلف استان از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری را متحول کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نیازمندی‌های مناطق مختلف استان پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان