دمای هوا در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد


دمای هوا در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای استان روند افزایشی خود را آغاز کرده است به طوری که کمینه دمای تمامی مناطق استان از جمله شهرکرد بالای صفر گزارش شده است.

مهران چراغپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه در فروردین‌ماه برخی روزها دما در بسیاری از مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی‌گراد کاهش یافت اما انتظار رگبارهای بهاری در این ماه برآورده نشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بارش‌های اردیبهشت‌ماه در حد عادی(نرمال) باشد اما اثرگذاری چندانی ندارد و تنها می‌تواند ۲ تا سه درصد از کسری بارش‌های استان را جبران کند.

چراغپور از وقوع رگبارهای بهاری از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: این بارش‌ها در بعدازظهرها رخ می‌دهد و بسیاری از نقاط استان را فرامی‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی استان را ۳۷۶ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۰ درصد کاهش دارد.

چراغپور خاطرنشان کرد: این کسری بارش‌ها در ایستگاه کوهرنگ که ایستگاه شاخص استان و کشور به شمار می‌رود، نمود بیشتری دارد به طوری‌که بارش‌ها در این ایستگاه در سال آبی جاری ۸۰۷ میلیمتر است در حالی که میزان دوره مشابه میانگین بلندمدت آن یک هزار و ۲۵۶ میلیمتر بارش است که بیش از ۴۰۰ میلیمتر کسری دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر