شرکت‌های نفتی درحوادث، نسبت به مناطق پیرامونی بیشتر احساس مسئولیت کنند


شرکت‌های نفتی درحوادث، نسبت به مناطق پیرامونی بیشتر احساس مسئولیت کنند

گناوه - ایرنا - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و تاسیسات نفتی نسبت به مناطق پیرامونی در زمان وقوع حوادث نظیر زلزله مضاعف‌تر شود.

عبدالکریم جمیری روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای زلزله زده بخش مرکزی گناوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط رایزنی و پیگیری‌های لازم با شرکت‌های نفتی منطقه به عمل خواهد آمد و انتظار داریم آنها نیز در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی اظهارداشت: خسارت‌های وارده زلزله به رغم شدت آن بیشتر مالی است و تلفات جانی نداشت که جای شکر دارد.

جمیری گفت: از بدو وقوع این زلزله، دولت و همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستانی و استانی و استاندار بوشهر در منطقه حضور یافتند و در مدت سه روز اخیر مدیریت خوبی در زمینه حل مسایل و مشکلات مناطق زلزله زده انجام شده‌است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این ارتباط نیز رایزنی و پیگیری‌های لازم با ستاد بحران وزارت کشور، مسئولان و مدیران در مرکز کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آنالیز و ارزیابی دقیقی از وضعیت مناطق زلزله زده در دست انجام است که پس از جمع بندی، برنامه ریزی برای جبران خسارت‌ها انجام می‌شود.

جمیری گفت: همه ما مسئولان وظیفه داریم در قبال مردم که همیشه پای نظام و انقلاب بوده‌اند، خدمتگزار صدیقی برای آنان بویژه در زمانی که دچار مشکل می‌شوند، باشیم.

در این بازدید فرماندار و امام جمعه و دیگر مسئولان گناوه حضور داشتند که از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات روستاهای آسیب دیده قرار گرفتند.

مردم این منطقه تامین چادر اسکان را از خواسته‌های اصلی خود عنوان و از حضور مسئولان تقدیر کردند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج