خلاصه رویداد بهاری اپل در 13 دقیقه


خلاصه رویداد بهاری اپل در 13 دقیقه

اپل شب گذشته در رویداد بهاری Spring Loaded، تراشه‌ی قدرتمند M1 را به‌ دنیای آیپد پرو و آی‌مک آورد و از طراحی مدرن کامپیوتر رومیزی‌اش پرده برداشت.

اپل شب گذشته رویداد نسبتا پرباری در اپل پارک برگزار کرد؛ رویداد بهاری Spring Loaded برای کوپرتینونشین‌ها فرصت مناسبی به‌ ارمغان آورد تا از چندین محصول پرده بردارند. شاید مهم‌ترین بخش‌های رویداد دیشب، معرفی آی‌مک و آیپد پرو جدید با تراشه‌ی قدرتمند M1 بود. کامپیوتر رومیزی اپل به‌ لطف بهینگی و ابعاد کوچک‌ترِ این تراشه، پس از ۱۰ سال، بازطراحی شده است و اکنون از نمایشگر بزرگ‌ترِ ۲۴ اینچی با حاشیه‌های باریک‌تر (به‌ استثناء حاشیه‌ی قطور پایین!) و رنگ‌های متنوع بهره می‌برد. آی‌مک ۲۴ اینچی از نسخه‌ی پیشین ۲۱ اینچی، ۵۰ درصد ابعاد کوچک‌تری دارد. اپل می‌گوید تراشه‌ی M1 تا ۸۵ درصد قدرت پردازشی بیشتر و ۲ برابر گرافیک سریع‌تر برای کاربران آی‌مک جدید فراهم می‌کند.

خلاصه رویداد Spring Loaded در ۱۳ دقیقه

در سوی دیگر میدان، آیپد پرو ۲۰۲۱ قرار دارد که هر دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آن اکنون از تراشه‌ی M1 قدرت می‌گیرند و بسیار به دنیای مک نزدیک شده‌اند. اپل می‌گوید آیپد پرو جدید به لطف این تراشه، ۵۰ درصد CPU قدرتمندتر و ۴۰ درصد گرافیک سریع‌تر در مقایسه با نسل گذشته دارد. آیپدهای ۲۰۲۱ اپل اکنون از اتصال 5G‌ پشتیبانی می‌کنند و به پورت USB 4 با تاندربولت ۳ مجهز شده‌اند که پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه دارد؛ اما خبر مهم‌تر درباره‌ی آیپدها، به تجهیز نسخه‌ی بزرگ‌تر به نمایشگر Liquid Retina XDR با فناوری mini-LED بازمی‌گردد که به لطف نور پس‌زمینه‌ی ۱۰ هزار LED، روشنایی ۱۶۰۰ نیتی و کنتراست ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ را فراهم می‌آورد.

ایرتگ، ردیاب هوشمند مبتنی بر شبکه‌ی Find My، محصول مهم دیگری بود که پس از چندین و چند ماه گمانه‌زنی، بالاخره شب گذشته در رویداد Spring Loaded معرفی شد. اپل به همراه ایرتگ، از محصولات دیگری نظیر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی به رنگ بنفش، قاب‌های متنوع آیفون در رنگ‌‌‌های جذاب و بندهای چرمی برای ایرتگ پرده برداشت.

زومیت مانند همیشه پوشش جامعی از رویداد شب گذشته داشت و تمام اتفاقات Spring Loaded را در کمترین زمان ممکن به سمع و نظر شما رساند؛ می‌توانید در ادامه، تمام اخبار مربوط به Spring Loaded را به‌صورت یکجا مشاهده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه