قدمت قبرستان «دیک مسجد» اهر به دوران معاصر برمی‌گردد


قدمت قبرستان «دیک مسجد» اهر به دوران معاصر برمی‌گردد

تبریز - ایرنا - مسوول باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: با انجام عملیات قدمت سنجی قبرستان « دیک مسجد» ( حاج باقر) شهرستان اهر زیر نظر کارشناسان حوزه باستان‌شناسی استان، مشخص شد که قدمت آن به دوران معاصر برمی‌گردد.

حسین اسماعیلی عتیق، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به مشخص شدن قدمت این مکان، مجوز اجرای طرح ساماندهی این قبرستان توسط شهرداری شهرستان اهر صادر شد.

وی با اشاره به نمایان شدن یک حفره در قبرستان «دیک‌ مسجد» در حین عملیات خاکبرداری، اظهار داشت: با توجه به مرغوبیت خاک محل مورد نظر و استفاده اهالی منطقه از آن به مرور زمان حفره‌ای طبیعی در محل مورد نظر شکل گرفته که در حین عملیات و خاک‌برداری با ایجاد شکست در محل نمایان شده است.

اسماعیلی عتیق، با بیان اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی همواره حافظ و نگهدار مواریث تاریخی بوده و اقدامات لازم را در این راستا در دستور کار قرار می‌دهد، ادامه داد: با حضور دادستان و رییس میراث‌ فرهنگی شهرستان اهر و کارشناسان این اداره‌ کل، محل قبرستان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و عملیات عمرانی ادامه یافت.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تاریخی بودن قبرستان «دیک مسجد» اهر و احتمال وجود آثار تاریخی در آن در فضای مجازی منتشر شد.

شهرستان اهر با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۷ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری