سه هزار و 156 هکتار از مزارع کشاورزی فراهان سمپاشی شد


سه هزار و 156 هکتار از مزارع کشاورزی فراهان سمپاشی شد

اراک - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان گفت: سه هزار و 156 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان علیه سن مادر و علف های هرز غلات سمپاشی شد.

«ولی الله یارمحمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۹۰۵ هکتار از مزارع غلات این شهرستان تاکنون علیه سن مادر و یک‌هزار و ۲۵۱ هکتار نیز علیه علف‌های هرز سمپاشی شده است.
وی بیان کرد: سن گندم از آفاتی است که با دخالت انسان در طبیعت، افزایش پیدا کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان تاکید کرد: با توجه به اینکه فصل بهار فرصت مناسبی برای رشد و تغذیه این آفت است باید در همین بازه زمانی اقدامات مبارزه با ان انجام شود.
یاراحمدی تاکید کرد: سن مادر غلات نیز از آفات خسارت زا برای مزارع گندم و جو است و چنانچه به موقع برای پیشگیری از ان اقدام نشود می‌تواند عامل ۷۰ تا ۸۰ درصد خسارت در مزارع باشد.
وی گفت:نیاز است که بهره‌برداران کشاورز در فرصت طلایی مبارزه با آفات مزارع نسبت به این مهم حساسیت لازم را داشته باشند و با همکاری مطلوب از بروز خسارت و فراهم اوری زمینه تولید محصول کیفی برخوردار شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اظهار داشت :بهترین زمان برای عملیات مبارزه با سن مادر غلات زمان مشاهده تخم سن است و بهره‌برداران نباید اقدامات مقابله‌ای را به تاخیر بیندازند.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی ) واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟