سپاه محور مقاومت جهان اسلام است و یک خبر کوتاه از ابرکوه


سپاه محور مقاومت جهان اسلام است و یک خبر کوتاه از ابرکوه

یزد - ایرنا - سپاه محور مقاومت جهان اسلام، و نهادی مردمی و از یادگاران حضرت امام(ره) است، از جمله خبرهای روز پنجشنبه استان یزد است.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز محور مقاومت جهان اسلام است و امان دشمنان اسلام را برید و شرارت آنها را در نطفه خفه کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روزپنجشنبه در نشستی با گرامیداشت سالروز( دوم اردیبهشت ماه ) تاسیس سپاه به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ خورشیدی، افزود: یکی از مؤلفه های کشور اقتدار نظام است و به لطف خدا با وجود سپاه قدس در جهان ، ایران حرف اول را در جبهه مقاومت ملت های مظلوم منطقه می زند.

امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه این نهاد در راستای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی با تأسی از سالار شهیدان (ع) تلاش می کند اظهارکرد: سپاه با تمسک به ایمان ، ایثار و جانبازی در راه سالار شهیدان امام حسین (ع) و مکتب فکری عاشورا در عصر حاکمیت و سلطه جهانی ظلم ، طلایه دار جبهه جهانی مقاومت و پایداری در برابر دژخیمان جهانخوار آمریکایی و صهیونیسم بین الملل است.

حسینی بااشاره به اینکه سپاه علاوه بر موفقیت در عرصه های نظامی ، در عرصه های سازندگی هم سرآمد است یادآور، شد: سپاه درتمامی صحنه های انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس در نبرد با دشمن تا دندان مسلح در کنار دیگر رزمندگان اسلام حماسه ای ماندگار آفرید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: این نهاد نظامی ، سهمی بسزا و نقشی اصلی در پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب داشته و دارد.

وی بابیان اینکه این نهاد برای حفظ ارزش های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی کند، افزود: پروژه سپاه هراسی که در امتداد ایران هراسی و اسلام هراسی دشمن است ،حکایت از نقش موفق این نهاد در تحقق بخشی به آرمان های انقلاب هست .

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: سپاه علاوه بر حفظ و حراست از انقلاب با تمامی توطئه های دشمنان مقابله و آنها را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

حسینی ادامه داد : هنر پاسداران جان برکف این بود که در فراز و نشیب ها، سختی ها و محرومیت ها هیچگاه از خط اصیل انقلاب ، نظام و ولایت زاویه نگرفت و همواره بازویی پرتوان برای نظام در خط ولایت بود.

ابرکوه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابرکوه گفت : بنیانگذار جمهوری اسلامی، این نهاد را از دل مردم و برای مردم و به عنوان حافظ راستین انقلاب برای جغرافیایی به وسعت کره زمین به یادگار گذاشتند.

سرهنگ پاسدار مهدی ابرقویی روز پنجشنبه هم به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به امر امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سپاه به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ هجری شمسی، برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب تأسیس شد.

وی اظهار کرد: سپاه نهادی است که از بدو تشکیل مورد حسد و مغضوب دشمنانی بود که انقلاب را غرشی زودگذر و حرکتی مشابه انقلاب‌های فرانسه و روسیه می‌دید.

ابرقویی تاکید کرد: فرزندان انقلابی امام (ره) از ابتدای شروع به کار این نهاد از کوران درگیری‌های قومی و مبارزه با غائله‌های کرد ، ترک، عرب، بلوچ و ترکمن‌صحرا تا ایام پرفراز و نشیب دفاع مقدس و دوران پس‌ از آن در جنگ نرم حضور یافتند و افتخارهای زیادی را خلق کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تصریح کرد: سپاه همچنان به کوری دشمنان ، استکبارجهانی در صدر آنها آمریکا، امروز از مردم با مردم و برای آنهاست .

فاتحی تأکید کرد: سپاه در هر عرصه‌ای برای انقلاب می رزمد و تا نابودی استکبار و غده چرکین سرطانی منطقه یعنی ددمنشان صهیونیست از پای نمی‌ایستد.

این مسوول نظامی ابرکوه یادآور شد : هم اکنون صدای خرد شدن استخوان‌های ظلم به گوش می‌رسد و خون جوانان سپاهی و بسیجی و سایر شهدا ثمره‌ای به نام زندگی پساتروریسم و پساصهیونیسم را نوید می‌دهد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد ۳۲۰ هزار نفر تاکنون در اقشار مختلف بسیج سازماندهی شده اند و هم اکنون در ۱۰ شهرستان استان یگان های نیروی مقاومت بسیج در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در تامین نظم و امنیت حضور فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری