ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی رشت به زودی بهره برداری می شود


ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی رشت به زودی بهره برداری می شود

رش - ایرنا مدیر منابع آب منطقه مرکزی (رشت) از بهره برداری ایستگاه پمپاژ آب اشمک به چپک چکه با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی به منظور کمک به تامین آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.

ابوطالب منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ اشمک به چپک چکه با انجام عملیات لوله گذاری ، ساخت اتاقک و خرید قطعات جهت انتقال آب زهکش اشمک به چپک چکه به طول سه هزار و ۲۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی برای استفاده کشاورزان در شهرستان رشت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: علاوه بر عملیات اجرایی پروژه یاد شده برای کمک به سپری کردن سال زراعی کم تنش به منظور تامین آب مزارع کشاورزی شهرستان رشت، ساماندهی حدود ۱۴۷هکتار از آب بندانهای خنفچه ، جوریاب ، اسطلک ، علی بوزایه و نمس به انجام رسیده است.

وی افزود : لایروبی انهار درجه ۱ و۲ سطح شهرستان رشت به طول ۱۰۰ کیلومتر ، تجهیز و راه اندازی ۱۴۶ مورد ایستگاه های پمپاژ ، تهیه ، تجهیز و خرید قطعات ۱۵ ایستگاه پمپاژ و راه اندازی ۱۷ مورد چاههای آب کشاورزی در سطح شهرستان از دیگر اقدامات منابع آب منطقه مرکزی بوده است.

منصوری ادامه داد : مرمت، بازسازی و نوسازی ۹۵ دستگاه از دریچه های فلزی سطح شهرستان و ساماندهی و بهینه سازی آب بندان ۸ هکتاری بهدان بخش سنگر جهت پوشش ۴۰ هکتار از اراضی زراعی ، برنامه ریزی و احداث سردهنه آسیب دیده از سیلاب در ملارجبعلی بخش سنگر نیز از دیگر اقدامات انجام شده این امور در مدت اخیر است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی (رشت) با اشاره به اقدامات انجام شده منابع آب منطقه مرکزی(رشت) تصریح کرد : همچنین برای کمک به تامین آب کشاورزان ساماندهی ، دیواره سازی ، دریچه گذاری و رفع معضل مجرای آبی در محله آتشگاه بخش مرکزی و همچنین رفع معضل چندین ساله رودخانه جهاد بکنده از طریق لایروبی و ساماندهی با استفاده از بیل شناور به انجام رسیده است.

گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که بیشتر آب مورد نیاز آن ها توسط آب منطقه ای تامین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم