طرح حذف دفترچه بیمه سلامت به همراهی مردم و پزشکان نیاز دارد


طرح حذف دفترچه بیمه سلامت به همراهی مردم و پزشکان نیاز دارد

اصفهان- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: صدور نسخه الکترونیک و حذف دفترچه بیمه سلامت به عنوان یک طرح نوپا و اجرای مراحل اولیه آن به همراهی مردم، پزشکان و مراکز درمانی نیاز دارد.

حسین بانک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح ممکن است در مراحل اولیه با نواقصی همراه باشد بهمین دلیل از پزشکان و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت می خواهیم که در این مسیر همکاری و سعه صبر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در ابتدا با مقاومت یا مشکلاتی همراه است، اظهار داشت: مردم هیچگونه نگرانی در زمینه حذف دفترچه های بیمه نداشته باشند و اگر دفترچه آنها تمام شد می توانند با کد ملی خدمات درمانی را دریافت کنند و اگر پزشکی نتوانست نسخه الکترونیک صادر کند می تواند آن را روی سربرگ مطب تجویز کند.

بانک با اشاره به مجموعه اقدامات بیمه سلامت اصفهان برای فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت اجرایی کردن طرح حذف دفترچه بیمه، توضیح داد: آموزش های گسترده ای در این زمینه به بخش های مختلف از جمله دفاتر پیشخوان، مطب‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مدیران مالی آنها داده شد.

وی با بیان اینکه قبل از عملیاتی کردن این طرح در بیمه سلامت، نقاط ضعف و قوت اجرای آن در بیمه تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: علاوه بر آموزش، زیرساخت های دیگر مانند مخابراتی، سخت افزاری و نرم افزاری در استان اصفهان بررسی شد.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان، توانایی این استان برای اجرای طرح حذف دفترچه بیمه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: پیامک های اطلاع رسانی در این زمینه برای بیمه شوندگان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح ملی نسخه الکترونیک و حذف تدریجی دفترچه بیمه سلامت از روز چهارشنبه یکم اردیبهشت در استان آغاز شد، اظهار داشت: این طرح در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم اجرا می شود.

بانک با بیان اینکه در مرحله نخست، دفترچه‌ بیمه سلامت همگانی رایگان چاپ نمی‌شود، افزود: این دسته از بیمه شوندگان می‌توانند با ارائه کد ملی خود، خدمات درمانی را در بخش‌های مختلف دولتی و دانشگاهی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز از خرداد و سایر بیمه‌شدگان شامل کارمندان دولت، سایر اقشار و بیماران خاص ایرانیان نیز از تیر امسال چاپ نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان با بیان اینکه افرادی که دارای دفترچه هستند می‌توانند تا پایان شهریور امسال از آن استفاده کنند، گفت: با اتمام دفترچه های موجود و با توجه به اینکه از این به بعد دفترچه جدید چاپ نمی‌شود، بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی یا صفحه نخست دفترچه خود از خدمات درمانی بهره بگیرند.

بانک تصریح کرد: در صورت فراهم نبودن نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز درمانی، پزشکان می‌توانند تا اطلاع ثانوی برای بیمه‌شدگان فاقد دفترچه با سربرگ مرکز درمانی، دارو تجویز کنند و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مجاز به پذیرش بیمار و ارائه خدمت با سربرگ به بیمه‌شدگان هستند.

وی بیان کرد: مردم و موسسه های مختلف هرگونه پرسش یا مشکلی که در اجرای طرح حذف دفترچه بیمه دارند می توانند با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

وی تعداد کل بیمه شدگان بیمه سلامت در استان اصفهان را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از بین آنها حدود ۳۵۰ هزار نفر دارای دفترچه بیمه همگانی رایگان هستند که از یکم ادیبهشت مشمول طرح حذف دفترچه بیمه شدند.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۸۶۰ موسسه در اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند که این استان پس از تهران به لحاظ تعداد، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.
از حدود ۴۰ میلیون زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از استان اصفهان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا