سهمیه بیمه کارگران ساختمان در اردبیل به 24 هزار نفر افزایش یافت


سهمیه بیمه کارگران ساختمان در اردبیل به 24 هزار نفر افزایش یافت

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: سهمیه بیمه کارگران صنعت ساختمان در استان اردبیل در سال 1396 حدود 6 هزار نفر بود که این رقم در چهار سال اخیر با چهار برابر افزایش به 24 هزار نفر رسید.

قاسم رحیمی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در برنامه بیمه کارگران صنعت ساختمان در استان اردبیل هفت درصد از حق بیمه را خود کارگران بیمه شده پرداخت می کنند و ۲۰ درصد مابقی نیز از محل درآمد صدور پروانه ساختمانی تامین می‌شود.

وی از پرداخت یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار برای ۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا پس از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل خبر داد و افزود: با پرداخت این تسهیلات این میزان شغل تثبیت و از وارد آمدن خسارت بیشتر به بخش اشتغال مردم جلوگیری شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای بیش از ۳۰ برنامه با محوریت سلامت جامعه کار و تلاش به مناسبت هفته کارگر در این استان این برنامه‌ها از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت در واحدهای تولیدی و کارگری استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۱۱ هزار کارگر بیمه شده و ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارفرمای ثبت شده و ۹۰ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی متعلق به جامعه کار و تولید و خدمات دارد.

۲۸ درصد از شاغلان استان اردبیل در بخش صنعت، ۳۲ درصد در بخش کشاورزی و ۴۰ درصد نیز در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قهرمانی تیم تکواندو دختران دانشگاه محقق اردبیلی در مسابقات دانشجویی